Alla inlägg den 19 augusti 2009

Av Agnes - 19 augusti 2009 22:18

Precis kommit hem från första dagen och jag gissar att det finns några nyfikna så tänkte ge en rätt utförlig beskrivning (främst för att jag är för lat för att dra samma historia om och om igen och att det därför är lättare att bara skriva ned den)


Dagen började självklart med det pinsamma momentet att hitta till rätt klassrum men eftersom varenda en är lika vilsna just nu var det faktiskt inte så farligt och med hjälp av en gullig "Phösare" lyckades jag ta mig rätt. Efter några rätt tråkiga välkomsttal (varför måste rektor, studievägledare och kommun-någonting hålla i princip samma tal efter varandra?) började själva nollningen.


Lite klassisk förnedring av typen "nollorna är inte värda någonting" och "tilltala inte adeln utan att själv bli tilltalad först". Det låter kanske hemskt men är faktiskt ganska kul och när man lägger till en ordentlig show som inkluderar eldkastare och ljusshower blir det bara ännu bättre. Sen fick vi träffa klassen som består av 53personer och ungefär 50-50 tjejer-killar och köra massa namnlekar där man ska ställa sig på led. Inskrivning, fototgrafering och supersnygga nollebrickor (stora kartongbitar som man måste ha runt halsen) följde sen.


Dagen tickade på rätt snabbt och snart var det förfest i hemklassrummet med ännu mera lekar. Bland annat sittaknä-lekar och havet stormar utan stolar där tjejerna istället skulle hoppa upp på killarna eller killarna skulle krama tjejerna (kan väl säga att jag är glad att jag slapp lyfta upp killarna ;P). I vanliga fall brukar jag hälsa på personer innan jag låter mig lyftas eller kramas på men nu kör vi visst omvänd ordning och visst lär man känna folk när man tvingas saxa runt midjan på dem... Kvällen skulle avrundas med en klubbrunda på STUK (universitetets egen bar) men jag valde att smita hem lite tidigare eftersom vi har mattekurs klockan 8 imorgon, jippie!


Jag har i alla fall hunnit prata med några stycken och framför allt en tjej som verkar schysst så nu känns det inte lika ensamt längre. Dessutom sprang jag in i den enda personen jag känner i Luleå förut, en tjej jag träffade när jag var här i somras, hur troligt är det egentligen?

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards