Direktlänk till inlägg 16 november 2009

Why won't somebody come and save me from this?

Av Agnes - 16 november 2009 20:51

Världens värsta dag hittils, men jag överlevde =) Eller, klockan är bara 9 så jag kanske inte ska säga för mycket..

Vi inledde dagen med 4timmar matteföreläsning, på en måndagsmorgon, vem är det som gör schemat egentligen?! Och gissa vad vi hade efter det? Jo, ytterligare en föreläsning! Behöver jag säga att humöret inte riktigt var på topp efter det? Och som om inte det vore nog ligger jag dessutom jättemycket efter i både matten och fysiken så resten av dagen ägnades åt ännu mer pluggande och jag kom ändå inte ikapp (ja, jag tycker synd om mig själv just nu).

Jag kan även tillägga att efter över en vecka med snö och minusgrader har vädret nu slagit om, regn, slask och isgata, låter det inte underbart?


Men för att inte göra er alltför deprimerade kan jag berätta om en liten rolig grej som vi fick se idag på fysiken (efter en lång föreläsning om att vi inte ska vara rädda för att göra fel). Det är lätt att göra misstag så vi fick se en massa exempel på hur andra hade tänk fel, här ett ett utav dem:


 

  

En ganska smart lösning tycker jag, undra om personen fick poäng för den..

 
 
Ingen bild

pappa

17 november 2009 18:29

OK, nu förstår jag när du säger att matten är ganska svår...
Var detta en fråga från er tenta?

 
Ingen bild

Sv. Pappa

17 november 2009 22:05

Ha ha, jättekul!
Men om du nu är så bra på matte vet jag ju vem jag ska be om hjälp nästa gång jag kör fast ;P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agnes - 24 juni 2022 07:58

Vi kör en liten sammanfattning av våren med lite bilduppdateringar! Och vi börjar med påsk. Vi var ett litet gäng som stannade i Luleå under påsken och självklart var vi tvungna att ha tårta. Jag och Alex fixade pynt, av någon anledning var folk lite...

Av Agnes - 12 april 2022 20:14


Kände att det var dags för ett inlägg igen. Veckorna rullar på och jag har redan hunnit ha två veckors praktik. Jag ska vara 8 veckor på Lumire. Än så länge är det mycket information men väldigt intressant. Jag har ju precis läst VA-kurs och nu kan m...

Av Agnes - 24 januari 2022 09:51


Han vet att han egentligen inte får vara på bordet men ibland har jag inte hjärta att slänga ner honom... Och heller att ha sover där än att han ligger och biter mina tår när jag ska plugga! ...

Av Agnes - 22 januari 2022 22:31

Då är man ett år äldre!! Alex väckte mig halvt kl 00.01 för att spela Taylor Swift "22" så att jag skulle bli påmind om hur gammal jag blir. Resten av dagen har varit väldigt lugn, har myst och öppnat paket. Och självklart bakat! Jag va ju tvungen at...

Av Agnes - 22 november 2021 21:37


Efter en lång resa har han äntligen kommit hem till Luleå, lilla chip. (Döpt efter tekoppen i "skönheten och odjuret") Han är ganska klumpig och han en spännande vana att skrika när han går på lådan men han är söt så det kompenseras för allt jobbigt ...

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards