Alla inlägg den 19 maj 2010

Av Agnes - 19 maj 2010 22:06

Jag har gjort det igen… Det var några dagar sen nu men jag tänkte att jag lika gärna kan berätta om det istället för att bara babbla på om ingenting som i vanliga fall. Den här gången var det ren klantighet och enbart mitt eget fel, jag vet inte vad jag annars skulle kunna skylla på. Jag borde döpa om den här bloggen till veckans klantighet eller liknande, några bra förslag?


Jag skulle koka upp pastavatten (det här är inte första gången jag gör något klantigt som involverar pasta, kan det vara så att den har något emot mig?) och satte på plattan innan jag gick därifrån. Jag förstår inte hur det kunde ta så lång tid för mig att upptäcka det med tanke på hur litet mitt rum är och att det inte är världens bäst ventilation direkt. Självklart hade jag lyckats sätta på fel platta,vilket tyvärr inte är första gången även om det här är enda gången det faktiskt hänt något på grund av det så jag antar att det bara var en tidsfråga, ni får tänka på vem det är vi pratar om. På den andra plattan hade jag av någon anledning lämnat kvar en plastburk, den finns det inte mycket kvar av längre. Jag hade tänkt ta en bild av resterna men orkade inte, vill ni se kanske jag kan lägga upp den senare.


För er som någon gång har lyckats bränna plast så vet ni hur otroligt illa det luktar och hur svårt det är att bli av med den lukten, den här gången var det dessutom mycket plast. Nu är både luften och plattan ren men det tog ett antal timmar, speciellt det sistnämda. Jag lovar att det inte är något man vill vara med om så i fortsättningen tänker jag tänka efter innan jag använder spisen! Okej, det kommer jag antagligen komma ihåg i ungefär fem minuter…


Lite övrig information. Jag skrev omtenta i fysik i måndags och konstigt nog så tror jag att jag förstod det mesta  men å andra sidan brukar aldrig det vara ett gott tecken. Med lite tur har jag klarat den ändå så håll tummarna för att personen som rättar är snäll ;P


Värmen har hållit i sig sedan i fredags med mellan 25 och drygt 30 grader varmt varenda dag, idag försvann även den sista snön (vad jag vet i alla fall). Det blir helt olidligt varmt inne på mitt rum om jag är borta över dagen och inte kan ha fönstret öppet, det spelar ingen roll om jag har persiennerna uppe eller nere, tror max har legat på 33,4 grader. Men det är inte bara värmen som gör det svårt att fokusera på pluggandet utan även alla solare, visst kan jag stänga och dra för fönstret men då blir det både mörk och instängt direkt. Tydligen är platsen precis utanför mitt fönster den absolut bästa platsen för att sola och konstigt nog är det bara killar som vill få lite färg. Det känns lite konstigt att sitta vid fönstret när det ligger en halvnaken person precis utanför och vore det ombytta roller skulle jag inte stå ut men kanske är det bara jag som är överkänslig, de verkar åtminstone inte bry sig.

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards