Alla inlägg under maj 2010

Av Agnes - 3 maj 2010 18:58

Jag hatar måndagar! Okej, jag vet att det kanske är fel att skylla allt på en veckodag när det egentligen är mitt eget fel men ändå.


Jag började dagen med att kolla fel på schemat vilket gjorde att jag missade dagens enda lektion, lyckat va? Men självklart var det inte slut på min tur där utan jag bestämde mig för att äntligen ta tag i saken och gjorde klart min storstädning, dvs. garderoben, sänglådor och alla såna ställen där det är lätt att bara slänga in saker vilket gör att det ganska snabbt ser ut som jag vet inte vad (för er som har sett det, tänk er mitt rum när det är som värst men mycket mer koncentrerat eftersom det är på en mindre yta).


När jag städade en hylla råkade jag tappa en bok och nu kommer det duktiga. Boken rev ner en massa papper som välte omkull en halvfull flaska (naturligtvis med juice bara för att få det så kladdigt som möjligt). Flaskan blötte inte bara ner allt på skrivbordet utan puttade även omkull mitt pennställ som i sin tur började rulla och slutligen ramlade på golvet tillsammans med mitt favoritglas, penn-saken klarade sig men glaset gick naturligtvis i tusen bitar. Tänk er dessutom mig stående där på skrivbordet och se den ena saken leda till den andra med en form av dominoeffekt utan att hinna stoppa något utav det, jag säger bara en sak, måndagar…

Men jag ska kanske tänka positivt. Datorn befann sig för tillfället inte på skrivbordet så den klarade sig precis som allt annat förutom glaset och ett par mindre viktiga papper.


Jag som tyckte att jag hade klarat mig så bra och inte gjort något dumt på länge (cykelpumpen var faktiskt inte mitt fel ;P) men vad hade jag räknat med… Det kanske verkar som att jag hittar på eller överdriver men helt seriöst, jag vet inte vad det är för fel på mig! Och jag som hade tänkt starta en omröstning om huruvida ni tycker jag är klantig eller inte bara för att motbevisa vissa klasskompisar här uppe men nu tror jag inte att jag vill veta era svar längre.


När jag sen satte på min spellista var det här den första låten som började spelas och åtminstone refrängen passar mitt humör ganska bra idag även om låten i sig är lite väl glad =P

The Boomtown Rats – I Don't Like Mondays

Av Agnes - 1 maj 2010 20:05

Det blev inget första maj-bad i år. Eller, jag gick och handlade förut idag och när jag kom hem var jag lika blöt som om jag hade badat med kläderna på men jag tror inte att det räknas... Första riktiga doppet får vänta ytterligare en månad och förhoppningsvis har isen smält tills dess men som det ser ut nu är det tveksamt ;P

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards