Alla inlägg den 29 september 2010

Av Agnes - 29 september 2010 18:45

Jag är ledsen att det inte har blivit så mycket skrivande på ett tag men det var ganska fullt upp innan helgen och sen har jag varit alldeles för trött för att orka något mer än skolan. Nu har jag i alla fall tagit ikapp lite sömn och kan hålla mig vaken efter klockan nio på kvällarna.


Det var jättekul att komma hem i helgen och nu är tv:n äntligen min på riktigt =) Tänke passa på att tacka alla igen för att ni kom i lördags och naturligtvis för alla fina presenter, det var definitivt värt lite resande. Resande är något det kommer bli mycket av nu under hösten med tandläkarbesök i oktober. avenged sevenfold  (!!!) i november och sen är det december. Om Elin dessutom kommer upp och hälsar på runt halloween kommer jag att ha träffat familjen mer under höstmånaderna än vad jag gjorde på hela förra året (om man räknar bort sommaren ofc).


Idag råkade jag ut för terminens första olycka vilken faktiskt inte bara var mitt fel. Jag hade redovisning av ett projekt som dagens första lektion och cyklade kanske lite väl i senaste laget, halvvägs framme kom jag på att jag hade glömt usb-minnet där presentationen låg sparad så jag fick vända för att hämta det. Självklart var jag änna mer stressad och cyklade antagligen lite väl fort... Cykelvägen är väl traffikerad av både gångare och cyklister vid den tiden och samtliga rörde sig i motsatt riktning i ett enda virvarr.


Det är egentligen inte så konstigt att jag och en annan tjej krockade men ändå jobbigt! Hon hade också ganska hög fart och körde i mitten av vägen, själv kom jag på höger sida och allt hade fungerat om inte hon hade bestämt sig för att svänga precis innan vi möttes. Jag hann inte ens reagera med att bromsa utan helt plötsligt låg vi båda på grusvägen. Självklart hade jag tunna strumpbyxor på mig vilket inte skyddar särskilt mycket mot grus och när jag kollade ner vänster bens strumpa helt söndertrasad, att det gjorde ont tänkte jag inte på då utan bara att jag var tvungen att åka hem och byta strumpor.


När jag kom hem och verkligen kollade på knät hade det runnit blod nedför halva benet och såret var rödsvart av en blandning mellan grus och blod, då hade jag två minuter på mig innan redovisningarna skulle börja. Självklart hade jag inga tillräckligt stora plåster hemma (jag menar, hur ofta får man skrapsår nu för tiden och behöver stora plåster) och jag var tvungen att få det att sluta blöda. Det fick bli ett improviserat plåster av en gasbinda fastsatt med kirurgtejp och fastkilad av ett par hela strumbyxor. Haltande och med ett stort bandangeliknande plåster halvt synligt på ena knät lyckades jag i alla fall ta mig till lektionen, bara tio minuter sen.


Nu har jag lyckats göra rent såret lite bättre med det blöder fortfarande och svider som jag vet inte vad! Jag tar det som ett tecken på att jag behöver en lugn hemmakväll med en kopp te och en bra film och kanske en bra bok när jag ändå håller på.

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen


Skapa flashcards