Direktlänk till inlägg 22 september 2011

I'm a little bit confused

Av Agnes - 22 september 2011 21:52

Nu är det evigheter sen jag bloggade senast, förlåt! Kan tillägga att jag lever och mår bra ändå så ni behöver inte oroa er. Kort kan jag väl förklara uppehållet med att det har varit väldig mycket STUK på sistone, alltså väldigt mycket café. Hade jag vetat att det skulle bli så mycket hade jag nog aldrig gått med på att gå med i laget...


Nu kommer det bli en kort och tråkig uppdatering om vad som hänt de senaste veckorna vilket knappast görs bättre av att jag själv har hunnit glömma det mesta men jag ska ge det ett försök.


Förra söndagen firade vi Sofia ett antal månader försenat. Jag kommer inte alls ihåg vad som hände den följande veckan (vilket inte har någon koppling till födelsedagsfirandet vilket var väldigt lugnt) utan sannolikt beror på att det inte hände nåt kul. Förra helgen firade LTU 40år och den dagen tillbringade jag tillsammans med Irmeli när vi först vaktade öl och sen sålde biljetter till festivalen. Alla STUK-arbetare var tvugna att hjälpa till under festivalen... På kvällen fick vi som tack gå in gratis men det utnyttjade vi nog inte så bra, vi hann i alla fall kolla på moneybrother och egentligen var bara det värt en dags frysande för var riktigt bra!


Just det, jag skaffade en pojkvän under festivalen också. Och innan ni hoppar högt av förvåning kan jag tillägga att denna pojkvän var en färgblind grytlapp som bara vill ha mig för mitt blåa hår (nämde jag att det var kallt under dagen och att jag och Irmeli jobbade med två redanfrån början halvkontiga killar...)


Den här veckan har det blivit ytterligare två café-pass men nu har jag faktiskt träffat alla provisar så håller tummarna att de bli invalda snart så att jag kan få jobba lite mindre! Vi hade även en laboration där vi fick programera en robot och det konstiga är att roboten faktiskt gjorde vad vi sa åt den!


Idag  jag några spännande brev med posten men jag har fatiskt, min nyfikenhet till trots, lyckats hålla mig från att öppna dem, tänkte faktiskt vara duktig och vänta tills imorgon.


Inser att det här var ett förvirrat inlägg men jag är både trött och förvirrad så jag skyller på det och hoppas att jag lyckas bättre nästa gång.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agnes - 24 juni 2022 07:58

Vi kör en liten sammanfattning av våren med lite bilduppdateringar! Och vi börjar med påsk. Vi var ett litet gäng som stannade i Luleå under påsken och självklart var vi tvungna att ha tårta. Jag och Alex fixade pynt, av någon anledning var folk lite...

Av Agnes - 12 april 2022 20:14


Kände att det var dags för ett inlägg igen. Veckorna rullar på och jag har redan hunnit ha två veckors praktik. Jag ska vara 8 veckor på Lumire. Än så länge är det mycket information men väldigt intressant. Jag har ju precis läst VA-kurs och nu kan m...

Av Agnes - 24 januari 2022 09:51


Han vet att han egentligen inte får vara på bordet men ibland har jag inte hjärta att slänga ner honom... Och heller att ha sover där än att han ligger och biter mina tår när jag ska plugga! ...

Av Agnes - 22 januari 2022 22:31

Då är man ett år äldre!! Alex väckte mig halvt kl 00.01 för att spela Taylor Swift "22" så att jag skulle bli påmind om hur gammal jag blir. Resten av dagen har varit väldigt lugn, har myst och öppnat paket. Och självklart bakat! Jag va ju tvungen at...

Av Agnes - 22 november 2021 21:37


Efter en lång resa har han äntligen kommit hem till Luleå, lilla chip. (Döpt efter tekoppen i "skönheten och odjuret") Han är ganska klumpig och han en spännande vana att skrika när han går på lådan men han är söt så det kompenseras för allt jobbigt ...

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen


Skapa flashcards