Direktlänk till inlägg 6 november 2011

Lite snabbt bara för att jag måste skriva någonting

Av Agnes - 6 november 2011 20:45

Kort samanfattning av den gångna veckan:

Ida och Agnes kom och hälsade på i måndags =) Det blev ett väldigt lugnt besök med mycket disneychannel och alldeles för onyttig mat... Tyvärr var jag halvsjuk hela tiden och gick på ipren och halstabletter men det var jättekul att ha dem här! Fick en försenad födelsedagspresent i form av muffins-tillverkar-tillbehör så vi ägnade även en kväll åt att testa dem vilket resulterade i alldeles för goda muffins (alldeles för goda eftersom det var svårt att låta bli dem...) I torsdags kväll åkte de hem igen =/ Tiden går alldels för fort när man har roligt... men det är inte lång tid kvar till jul så vi ses snart igen!


Fredag jobbade jag och Sofia i caféet. Vi fick lite konstiga blickar eftersom vi båda var utklädda men det var ju ändå halloween och vi fick många uppskattande kommentarer också. Kvällen tillbringade jag med att ta ikapp lite vara själv-tid vilket var välbehövligt efter att ha bott 3pers i mitt lilla rum.


Och så igår var det då dags för STUK´s tackfest för alla de som jobbat på LTU 40år. Vi var tre personer från cafélaget som gick med temat svetsare, så vi klädde ut oss till huvudpersonen från flashdance (som faktiskt jobbar delvis som svetsare i filmen). Det blev en ganska kul kväll när vi teamade upp oss med trubadurlaget och tävlade mot de andra lagen i massa konstiga tävlingar. Vi ägde på att äta gurka, tafsa på varandra i en stor hög och att mosa ballonger men vet inte om det räckte för att vinna tävlingen... Idag har jag träningsverk i halsen av alla ställen och misstänker starkt att det är från gårdagens dansande (har man snott temat från en dansfilm måste man ju faktiskt dansa lite även om jag (till skillnad från många andra) avstod från strippdelen). Kvällen anslutades med att brandlarmet startade och alla fick väldigt bråttom att städa upp för att inte STUK skulle förlora alkoholtillståndet innan vi trängde ihop oss i pershänget, kanske inte riktigt tanken med det funkade det också.


Eller så kan ni få pappas version av kvällen: Hm, nu kommer jag inte riktigt ihåg den men det var något i stil med att jag till följd av kraftigt ciderdrickande startade brandlarmet och hamnade i fyllecell. Kanske inte helt faktaenlig men tydligen har någon bra fantasi (och kanske inte så väldigt höga tankar om mig ;P)

 
 
Ingen bild

Sofia

6 november 2011 22:10

Tur att jag inte dricker alkohol så jag kan hämta dig när du hamnar i fyllecell. Vad skulle du göra utan mig? ;) (och vi var awsome när vi jobbade!)

Agnes

7 november 2011 11:17

Haha och här modifierar vi sanningen ytterligare ;P
men ja, vi var bäst helt enkelt! Även om vi typ inte gjorde nåt...

 
Ingen bild

pappa

7 november 2011 19:32

Hej Moa
Mitt hot om kvällstidiningsmetoder tycks ha haft verkan....
Om vi inte får läsa din version på bloggen om vad som händer er i Luleå så skapar vi en egen sanning, pusslar ihop fakta och spekulationer efter eget tycke, så.......
Det är nog bra att du bloggar ibland.
Kul att höra att ni haft skoj och att du mår bättre. I Torsdags var du inte alls i bra form.

Agnes

7 november 2011 22:06

Haha, hot är tydligen en effektiv metod om ni vill få läsa om vad som händer så fortsätt med det =P Sen är du vad jag vet inte en jättebra hackare så vet inte hur du skulle kunna skrivva ner din version på min blogg men tydligen fungerar även tomma hot =p

Nej, torsdag var inte min dag men man måste ju få ha dåliga dagar ibland

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agnes - 24 juni 2022 07:58

Vi kör en liten sammanfattning av våren med lite bilduppdateringar! Och vi börjar med påsk. Vi var ett litet gäng som stannade i Luleå under påsken och självklart var vi tvungna att ha tårta. Jag och Alex fixade pynt, av någon anledning var folk lite...

Av Agnes - 12 april 2022 20:14


Kände att det var dags för ett inlägg igen. Veckorna rullar på och jag har redan hunnit ha två veckors praktik. Jag ska vara 8 veckor på Lumire. Än så länge är det mycket information men väldigt intressant. Jag har ju precis läst VA-kurs och nu kan m...

Av Agnes - 24 januari 2022 09:51


Han vet att han egentligen inte får vara på bordet men ibland har jag inte hjärta att slänga ner honom... Och heller att ha sover där än att han ligger och biter mina tår när jag ska plugga! ...

Av Agnes - 22 januari 2022 22:31

Då är man ett år äldre!! Alex väckte mig halvt kl 00.01 för att spela Taylor Swift "22" så att jag skulle bli påmind om hur gammal jag blir. Resten av dagen har varit väldigt lugn, har myst och öppnat paket. Och självklart bakat! Jag va ju tvungen at...

Av Agnes - 22 november 2021 21:37


Efter en lång resa har han äntligen kommit hem till Luleå, lilla chip. (Döpt efter tekoppen i "skönheten och odjuret") Han är ganska klumpig och han en spännande vana att skrika när han går på lådan men han är söt så det kompenseras för allt jobbigt ...

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards