Alla inlägg den 31 augusti 2012

Av Agnes - 31 augusti 2012 19:08

Jag har ny dator =D äntligen!

Inget mer sitta och vänta en halvtimme innan datorn startar eller hänger sig eller allt vad den hade för sig (nu kanske jag var för snabb med att säga något, den här datorn kanske hörde mig och bestämmer sig för att djävlas bara för att =P). Nu återstår det bara att lära mig hur den fungerar och installera alla nödvändiga program men hur svårt kan det vara. En sak har jag redan lärt mig, datorn har fingeravtrycksläsare som gör att man inte behöver komma ihåg lösenord vilket betyder att när jag visar mitt lillfinger loggar datorn automatiskt in på facebook, verkligen något jag behövde! Men har insett att det faktiskt går betydligt snabbare att bara dra rätt finger över en sensor än att skriva in webbadress, användarnamn och lösenord så jag kommer antagligen att bli lat.


I övrigt har det inte hänt så mycket, vi hade pyjamasparty igår mer film och massa onyttigheter (tanken var att vi skulle paddlat kanot/kajak men det var inget höjdarväder direkt så får ta det nån annan gång).


Har även hittat en ny favoritlåt som går på repeat =)

Av Agnes - 31 augusti 2012 03:39

Kom precis hem från WM-qasque (sittning med vi i vattenteknik, W, och maskinteknik, M) och efterföljande tältfest och efterfest...! Jag verkar redan ha utvecklat en fallenhet för att hamna bredvid läskiga personer på sittningar =/ Igår var det klassfest och då hamnade jag bredvid en minst sagt speciell kille och jag hade inte mer tur idag. Under sittningar kan man skriva i varandras sångböcker, en hälsning eller annat man känner för, och jag upptäckte precis hälsningen från kvällens sitttnings-granne:


"Här sitter vi och dricker te och äter kaka. Skriver i varandras böcker och jag beundrar din skönhet! Hoppas att du hade det trevligt ty det hade jag. Om du vill ses så ring ************** från ******* " 


Måste tilläggas att personen ifråga var aningens creepy vilket inte gjorde hälsningen till en glad överraskning direkt.... Men Moa, ja folk raggar :P 


Nu ska jag laga lite pasta-nattmat och sen ska jag sova, ska upp om.... mindre än tre timmar! 

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen


Skapa flashcards