Alla inlägg den 3 september 2012

Av Agnes - 3 september 2012 23:28

Oj, oj, oj… Jag har så mycket att skriva om så jag vet inte ens vart jag ska börja…

Veckan har varit helt galen, utflippad, späckad, överväldigande, uttröttande och helt jäkla superkul!


Kommer inte riktigt ihåg vad jag skrev om senast men här kommer ett litet sammandrag av veckan som gått:

Började som sagt med upprop i måndags med uppvisning av rekå. Hur ska man förklara rekå…. Det går inte! Men här är ett citat ur recce*-boken som förklarar lite:

(*recce = recentior = ny på universitet)


”Rekå är fenomenens mänskliga former. Fenomenens energi brinner så starkt och för att skydda reccen bärs den skyddande capen och de mörka glasögonen. Den ackumulerade energin finner utlopp i rekås färgsprudlande kläder och fenomenologiska frisyrer. Reccen bör akta sina fingrar. Vitlöken förtärs av fenomen, ty det är en fenomenal frukt. Rekå rekognoserar efter smutta spex, gemytlig gemenskap och lysande lekar….” 


Kort sagt kan man säga att det är ett gäng som springer runt i konstiga kläder, mantlar, solglasögon och enormt hår. De pratar konstig, knaprar ofta på lite färsk vitlök (eller annat lika smaskigt) och älskar att tracka och leka med oss reccar.


När vi började i måndags fick alla reccar också ett samvete – en livsviktig kroppsdel som hänger runt halsen i form av en orangefärgad pappersbubbla med namn och klass på. Samvetet ska bäras hela tiden och får inte tas av – om det missköts rivs det (det kan också krossas, dränkas eller käkas upp) av rekå och man får göra ett nytt dubbelt så stort. Samvetet kan också ryka om man kommer för sent, säger fel saker, är på fel ställe eller helt enkelt råkar ut för en rekå som är hungrig på samvete.

Bara rekå och samveten skulle jag kunna skriva en hel jäkla roman om men det får vänta, för nu börjar klockan bli mycket….


Alla fall, resterade vecka har vi haft klassfest, minigasque, sektionsfusion, klassolympiad, välkomstmottagning i universitets aulan, flaggverkstad, klasshäng och mycket mycket mer, blandat med lite föreläsningar (mest mattepropp). Det har varit grejer konstant, det är alltid något som händer och det är så jäkla härligt.

Det är en sån sjuk stämning på allting, den här tiden är verkligen något som man bara kommer vara med om en gång i livet. Jag vet inte ens vad jag ska säga om det för att det är så mycket att ta in och så… Men jag kan säga mer än – Jag har så jäkla kul! :D


Och man träffar himla mycket folk, och alla är så trevliga och öppna. Som i fredags när det var välkomstmottagning i aulan (typ mässa och lite tal och allt möjligt): Jag var på väg att cykla hem då för jag kände mig trött och förkyld och ville hem och sova en stund, men så blev jag upplockad på vägen av en kille som var på väg dit och som drog med mig – det slutade med att vi hängde resten av dagen. Sen idag när jag skulle tvätta så fastnade jag där i princip hela tvättiden och snackade med en tjej som skulle plugga till lärare. Och igår hade vi lite tebjudning i mitt rum – jag, en tjej från klassen och en kille från korridoren. Vi bara satt och drack te, käkade kakor och pratade om livet i allmänhet…. Och ja, det jag försöker få fram är att det finns så mycket härligt folk här!

Idag tog jag det lite lugnt (försöker återhämta mig från min dumma nolle-förkylning). Vi hade lite föreläsningar på morgonen, sen var det klassolympiad (lite tävlingar mellan klasserna – Vi kom två i snyggast flagga!) men sen skippade jag kvällens aktiviteter (typ filmkväll på skolan och sen tältfest). Istället passade jag på att sticka till stan med några kompisar och inhandla lite viktigheter såsom kurslitteratur (blääää) och lite smått och gott från clas ohlson. Sen hann jag med att tvätta lite och fixa lite annat allmänt… Och under tiden insåg jag hur bra jag faktiskt trivs här (redan!). Det känns som att jag har hittat ett ställe där jag passar in – man kan vara sig själv utan att det känns som om folk dömer en och man kan verkligen skapa ett eget liv – härlig känsla…!



Men aa nu ska jag sluta skriva, känner att jag börjar spåra ur lite…. Förlåt för flummigt inlägg, men bättre än inget alla fall. Dags att sova snart (vilket innebär att det säkert blir om typ en timmer eller så…) men men. God natt på er (moa?)


PS. Just nu sitter jag och äter kladdkaka – tillagad i mikron! Måste vara bästa påhittet någonsin! DS.


PPS. Skyller osammanhängande och flummigt inlägg på trötthet, förkylningsyra och sockerkick DDS

Av Agnes - 3 september 2012 23:06

Angående det där med att Ida kommer vinna... Jag är inte riktigt så säker på det längre med tanke på hur dålig hon har varit på uppdateringar, hon har kanske insett att det inte är så lätt att komma ihåg en liten blogg alltid =P


Här har skolan dragit igång igen och det känns faktiskt skönt att få något att göra igen för det började kännas som att jag hade alldeles för mycket fritid där ett tag (vilket snabbt botades med att installera the sims på datorn, det här kommer bli farligt för studierna...). Vad som inte känns lika kul är att vi fick läxor redan första dagen i båda kurserna, vad hände med lågstadieversionen om att bara ta det lugnt de första dagarna och berätta vad alla gjort under sommaren? Nej nu ska  vi plötsligt läsa en 40sidor lång text om varför kvinnor förtjänar lägre löner med ord som äfven och hvad, dock kan jag erkänna att artikeln faktiskt var intressant när man väl vant sig vid språket. Det här hör då till en avancerad kurs inom produktion och arbetsorganisation som än så länge verkar bra. Vi har en sån där föreläsare som verkar kunna presis allt om ämnet, vill lära ut de och dessutom kan lägga in lite roliga utsvävningar så att man inte somnar på föreläsningarna.


Förutom pluggstart är det även ett boda borg-besök inplanerat på fredag så jag har lite att se fram emot =) Den här veckan kommer att gå fort!

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8 9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards