Alla inlägg den 9 september 2012

Av Agnes - 9 september 2012 22:59

Ikväll har vi haft korridorsmöte… Alla hjälptes åt att städa ur köket, som var ovanligt supersnuskigt!


Igår när jag kom hem en stund vid 7-tiden var det packat med folk i hela köket. De skulle ha någon middag eller så. När jag kom hem senare på natten (nästan morgonen) höll de fortfarande igång, som tur var i korridoren mitt emot. När jag gick ut i köket i morse var det alla fall ett riktigt bombnedslag. Bland annat låg det en stor, äcklig, styckad kalkon på diskbänken…


Men tillbaka till igår – jag, Cornelia (ej tjej från min klass och korridor) och Joakim (en kille från IT) var nere på stan och kollade in kulturnatten. Jäklar vilken stämning det var – folk överallt blandat med massa livemusik och marknadsstånd och annat mysigt. Inget dött Vretstorp här inte. Sen var vi och kollade in en stumfilm – först blev jag riktigt orolig över vad vi gett oss in på egentligen men när filmen väl började var det SKITBRA! :D Det handlade om någon brottsling som rymde från fängelset och vad som hände med honom efter det, allt ackompanjerat av live-pianomusik. Riktig rolig upplevelse faktiskt! Sen var jag också med om dagens oväntade! Vi stod mitt i stan, typ vid domkyrkan, snackade lite och så när det helt plötsligt sprang fram en stor grävling! Där skvatt man allt lite! (skvatt är tydligen ”bli rädd och hoppa till” på värmländska)… Väldigt trevlig kväll blev det alla fall även om jag, återigen, inte var hemma fören efter tre…


Idag har det varit lite lugnare. Jag tog en rejäl sovmorgon och sedan åkte jag upp på stan för att käka lite brunch-fika med Sarah, Cornelia och Sofie på en av nationerna. Sen passade jag på att tvätta och röja lite innan korridorsmötet. Efter det blev det som sagt storstädning av köket – jag tog på mig den härliga uppgiften att försöka få rent ugnen. Efter mycket kämpande, och typ en hel förpackning svinto såg den alla fall okej ut… Typ samma med resten av köket. Nu ser det bara ut som ett vanligt, sunkigt kök vilket är en klar förbättring från en totalt obeboelig och nersölad svinstia. Så jag passade på att laga lite enchiladas både till ikväll och några matlådor – mumsigrt!


Sen har jag lyckats överträffa mig själv idag, gällande total virrighet. Under tiden vi höll på och städade köket skulle jag springa iväg till affären för att köpa lite rengöringsgrejer. Det slutade med att jag letade igenom Hela min lägenhet på jakt efter min plånbok. Jag visste att jag haft den tidigare under dagen men jag kunde inte hitta den någonstans! Jag kände paniken växa och tillslut gick jag ut i köket och berättade uppgivet att jag tappat bort min plånbok. Märk min förvåning när jag hittade den – i kylskåpet! Suck…..


Menmen nu ska jag gå och lägga mig (i tid för en gångs skull). Har en ganska lugn dag imorgon, börjar klockan 10 och slutar klockan tre så då ska jag försöka att bara ta det lugnt!


Höres! God natt =)

//Ida 

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8 9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards