Alla inlägg den 10 september 2012

Av Agnes - 10 september 2012 19:45

Kom precis hem från en helhelg i skelleftå, eller kom ju faktiskt hem igår, och kan erkänna att jag är rättbslutkörd (och skyller det helt på en försenad nollesjuka i kombination med för lite sömn).


Jag, Amanda, Irmeli och Sofia ägde på boda borg! Kanske inte så många banor och de flesta krävde ett par försök men vi klarade de flesta och lämnade stället som bästa lag för dagen =) Kan dock tilläggas att det endast var ett annat lag där när vi åkte hem och att vi hade varit där några timmar mer än dem men ändå, som jag ser det var vi bäst. Det konstiga var att jag inte fick så mycket träningsvärk så antingen var banorna alldeles för lätta eller så försökte inte vi tillräckligt mycket men det var jobbigt ändå.


Fredagskvällen var det grillning och litet födelsedagsfirande med Emil, hans rumskamrat och ett par till. Vad gäller rumskamraten går det inte att säga mycket mer än att han var speciell, jättetrevlig men speciell! Nåt utav det första han sa till mig var "wow vilken snygg klänning, var har du köpt den?" killig kommentar va? Han lovade dock att han inte skulle köpa en precis likadan eftersom den även fanns i en annan färg =P


Efter en hyfsat lugn kväll drog rumskompisen (miku) hem en efterfest med start 2-3-tiden ( som jag försökte sova mig igenom, ja ni kan kalla mig tråkig men jag hade redan gått och lagt mig när den startade och hade ingen större lust att festa med främlingar som jag ändå skulle träffa dagen efter i pyjamas =P) Kort sagt, det blev inte jättemycket sömn den natten...


På lördagen var det fullt upp med förberedelser och tårtbakande inför den riktiga födelsedagsfesten och det var då jag började känna av den här J*vla förkylningen, värsta feststämningen alltså! Jag knarkade ipren, nässpray och halstabletter och skulle dessutom försöka vara social med ett gäng datanördar och attributmakare, men konstigt nog var det inte så farligt som det låter. Jag lärde mig att le och nicka fungerar väldigt bra (förutom när någon faktiskt tror att det betyder att du är intresserad och därför fortsätter prata jättelänge om det där oförståliga som man inte orkar lyssna på) och att det ibland är bra att komma med en dum kommentar av typen "vilken färg har det?" (för att visa på vilken nivå man ligger och därav undvika ovanstående).


Efter ytterligare en kväll med för lite sömn var det faktiskt skönt att sätta sig på en buss hem på söndagen. Vet inte hur trevlig min busskamrat tyckte att jag var dock när jag började få feberfrossa efter ett tag och inte riktigt orkade vara social med honom längre, jag pluggade in min musik och försökte sova mig igenom resan istället för att disskutera ost eller vad det nu var...


Idag krävdes det en hel del viljestryrka för att ta mig upp men jag tror att det håller på att bli bättre nu, efter att ha gjort det obligatoriska i skolan kunde jag däcka ett par timmar här hemma och nu har febern och den värsta bomullsbollen i huvudet försvunnit så håller tummarna för att jag är mer eller mindre frisk imorgon =)


Vill avsluta med att be om ursäkt för ett rörigt inlägg men som sagt, bomullshuvud.

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8 9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards