Direktlänk till inlägg 16 september 2012

Lite blandat

Av Agnes - 16 september 2012 23:15

Hejsan hoppsan!


Ännu en helg förbi, men den här har varit lite lugnare än de senaste… Igår morse tog jag tåget till Stockholm för att träffa Sara <3 (känns lite konstigt att bara kunna åka ner till stationen och sticka till Stockholm bara sådär). Vi började med frukost – chailatte och en stoooor bit chokladkaka typ 11 på förmiddagen (bästa frukosten på länge!). Sen blev det höstgarderobsshopping samt undersökning av hur många H&M butiker det egentligen finns i Stockholm (vi var inne på alla fall 4-5 olika…!). Slutade med lite härliga höstkläder bland annat en supermysig kofta =) Väldigt mysig dag <3


Men nu är pengarna slut så nu ska jag leva på nudlar resten av månaden! Lyckades faktiskt käka middag igår kväll som kostade mindre än 5 kr! På vägen hem från stationen cyklade jag förbi ett ica där dom sålde färska majkolvar för 1,90 kr st – mycket bra för en fattig students arma plånbok! Kände mig mycket nyttig och ekonomisk där jag, senare på kvällen, satt och knaprade mina majskorvar som en annan liten kalle anka!


Jag märker att jag börjar få en lite ny syn på livet här – imorse gick jag, frivilligt, upp tidigt (jaa 8 alla fall) för att TVÄTTA. Såå, så spenderade jag min morgon… Efter det tog jag mig faktiskt igenom några mattetal också, fast jag tröttnade ganska snabbt. Var uppe en snabb sväng på stan (köpte lite grejer till skolan och lite galgar och annat roligt) och sen gjorde jag några (några) tal till. Fick kämpa jäkligt och göra om varje tal typ tre gånger men det känns som det börjar släppa lite alla fall. Får försöka hinna plugga lite mer imorgon (har bara en föreläsning).


Sen nu under kvällen bestämde vi träff med ”flogsta-gänget”. Det var jag, Cornelia (från min korridor), Sofie (våningen under) och Hanna (några hus bort) som träffades – först körde vi lite kebab uppe på taket men sen blev det så jäkla kallt så då gick vi hem till mig istället. Spelade kort, fikade, snackade och drack flera liter te! Mysigt var det =) Sen vid klockan 22 gick vi upp på taket och vrålade! Jag hade lite svårigheter, eftersom min förkylning inte vill ge med sig – varje gång jag försökte skrika försvann min röst och jag fick världens hostattack – men nu har jag varit med i det alla fall!


Usch, på tal om förkylning… Min näsa har blivit helt knäpp. Bara idag har den börjat blöda säkert 6-7 gånger (ur båda näsborrarna) – lite smått irriterande sådär. Ändå har jag försökt att undvika nässpray… Suck.


Men jaa, har nog inte så mycket mer att berätta om. Känner mig lite snurrig av allt te så jag ska nog gå och lägga mig nu…


God natt 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agnes - 24 juni 2022 07:58

Vi kör en liten sammanfattning av våren med lite bilduppdateringar! Och vi börjar med påsk. Vi var ett litet gäng som stannade i Luleå under påsken och självklart var vi tvungna att ha tårta. Jag och Alex fixade pynt, av någon anledning var folk lite...

Av Agnes - 12 april 2022 20:14


Kände att det var dags för ett inlägg igen. Veckorna rullar på och jag har redan hunnit ha två veckors praktik. Jag ska vara 8 veckor på Lumire. Än så länge är det mycket information men väldigt intressant. Jag har ju precis läst VA-kurs och nu kan m...

Av Agnes - 24 januari 2022 09:51


Han vet att han egentligen inte får vara på bordet men ibland har jag inte hjärta att slänga ner honom... Och heller att ha sover där än att han ligger och biter mina tår när jag ska plugga! ...

Av Agnes - 22 januari 2022 22:31

Då är man ett år äldre!! Alex väckte mig halvt kl 00.01 för att spela Taylor Swift "22" så att jag skulle bli påmind om hur gammal jag blir. Resten av dagen har varit väldigt lugn, har myst och öppnat paket. Och självklart bakat! Jag va ju tvungen at...

Av Agnes - 22 november 2021 21:37


Efter en lång resa har han äntligen kommit hem till Luleå, lilla chip. (Döpt efter tekoppen i "skönheten och odjuret") Han är ganska klumpig och han en spännande vana att skrika när han går på lådan men han är söt så det kompenseras för allt jobbigt ...

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8 9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards