Alla inlägg under oktober 2012

Av Agnes - 13 oktober 2012 05:11

Härligt att sova.....!!

Vaknade för en stund sen (vatten) och insåg att det inte är någon idé att lägga sig igen - ska ändå upp snart.... Bussen till station går om drygt en timme och jag har lyckats sova i typ tre timmar! Det var då korridorsfest igår.... Vilket spårade ur lite.... (synd för mig att jag tydligen suger på kort)

Är i alla fall sjuuuuuukt taggad på att åka till Örebro nu och döma hela jäkla helgen....!! (sitter och lyssnar på thåströms låt "fanfanfan"på repeat)


Men alla fall! När jag ändå är uppe, pigg och vaken! så kan jag ju berätta vad jag gjorde igår! Vi hade en gästföreläsare där, en miljöengagerad teknisk fysiker, som pratade om hållbar utvekling (riktigt intressant faktiskt). Han hade alla fall med sig sin elbil - som man fick testa om man ville! Så jag har provkört elbil!
Det var jättecoolt - kändes som att köra ett moln :-D
Ska skaffa en sån, när jag blir rik :-)


Bifogar en bild med en hög av bajs - för det är lite så jag känner just nu


Ida

Aj!

Av Agnes - 10 oktober 2012 21:49

Ida klagar över sin träningsvärk som hon helt frivilligt drar på sig (och ger mig dåligt samvete för, måste verkligen komma igång med träningen snart), det borde ge mig ännu mer rätt att klaga på tågrelaterad nackspärr. Kan för tillfälllet inte ens bära min handväska normalt utan att det bara strålar ut smärta från axeln, dumma tågkudde. Om någon så mycket som nuddar min nacke börjar tårarna rinna och det har bara blivit värre under dagen... Hoppas på att det värsta försvinner under natten och att jag kan tigga till mig en massage imorgon =)

Så! Nu har jag fått klaga lite, det känns redan bättre =) Nu borde jag egentligen sätta mig och skriva uppsatts så att jag kan vara ledig i helgen men är som vanligt helt omotiverad, tyvärr börjar dagarna försvinna snabbt nu... Idag har jag jobbat café och där gick ju några timmar men behövde träffa lite folk igen. Idag har jag varit världens bartender och langat öl, blandat drinkar och fixat något som måste vara det mest odrickbara jag någonsin blandat. En shot bestående av bland annat mjölk och vaniljvodka? Såg inte aptitretande ut direkt.


Dags att ge pluggandet ett sista ryck för kvällen och säger för jag vet inte hur många miljonte gången att jag måste bli bättre på att inte skjuta upp saker!

Av Agnes - 9 oktober 2012 23:22

Sitter käkar tonfisk direkt ur burken med muskler som darrar och krampar!! :-D

Kom nyss hem från en tjejmyskväll (drack te, spelade spel och jag hade bakat sockerkaka). Sen när jag kom hem fick jag för mig att köra ett pass med yoga (typ 50 min) och sen lite styrkepass på det.... Och sen är det ju kul att se hur länge man orkar stå i plankan... Och hur länge man kan sitta i jägarvila...
AJ :-D:-D

Har drygat ut träningsvärken jag drog på mig i söndags....

Nu blir det dusch och sova!

Godnatt

Ida
Av Agnes - 9 oktober 2012 18:52

Tillbaka i Luleå igen, trött och sliten efter ytterligare en lång tågresa. Hade sällskap av en snarkande tant som nog hade kunnat tävla med pappa i snarknivå vilket inte gjorde det direkt lättare att sova, dessutom hade jag glömt min huvudkudde så nu är jag ordentligt stel i nacken. Men, vad är väl lite sömnbrist och stelhet mot en helg med familjen =)


Den här veckan blir det plugg, plugg, plugg för att hinna klart med en uppsats till nästa tisdag men först ska  jag njuta av återföreningen med min kudde och några missade serieavsnitt. Lyckades även släpa med mig ugnen upp så får se när jag ska försöka koppla in den för en testkörning (och vart jag ska göra av den).

Av Agnes - 2 oktober 2012 16:43

Idag var det dags för exkursion #2. Den här gången var det dock bara en dag...

Under dagen har vi åkt runt och kollat på geologiska sevärdheter i Uppsalaområdet. Vi har fått se rundhällar, ändmoräner, grustag och rundstenshällar. Det sista stoppet var i en nationalpark där vi vandrade runt i 1-2 timmar (i ordentlig lera, branta sluttningar och snorhala spångar! Kul)

Har fått se en hel del häftigt. många saker som man inte tänkt speciellt på förrut men nu tycker är coolt för att man vet bakgrunderna bakom och så...!

Nu är vi på väg tillbaka alla fall. Sitter på en buss som luktar lite härligt av svett och lera! Ska åka hem och försöka skriva lite uppsats nu...

Förresten! Om det är någon som har missat det - Jag har klarat min första universitetsgrej! Fick tillbaka duggan - klarad! :-D

Ida

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen


Skapa flashcards