Alla inlägg under december 2012

Av Agnes - 18 december 2012 19:07

Återigen - härligt ställe jag bor på! Kommer hem efter en lång pluggdag och vad möts man av om inte en gigantisk snösnopp! Kanske inte så moget men måste ändå ge lite cred till de som gjort den!

Idag har det också blivit plugg - har tenta i matte imorgon... Sen ska jag äntligen få åka hem (längtar!)

Ida
Av Agnes - 18 december 2012 12:49

Väskan är packad och nu är det snart dags att åka hem. Jag hoppas att jag inte glömt alldeles för mycket, väskan känns oroväckande lätt för att vara min resväska (vilket fortfarande betyder en hyfsat tung väska), det enda som återstår är datorn men den tänkte jag behålla ett tag till så jag har något att lyssna på de sista timmarna- Veronika kommer och hämtar upp mig och Sofia om drygt två timmar, det kommer att bli spännande att se om hennes bil verkligen rymmer tre stora väskor och ett par skidor... Sen får ni väl hålla tummarna för att jag lyckas undvika alldeles för stora förseningar hur nu det ska gå.


Annars har det inte hänt så mycket de senaste dagarna, mycket sista minuten-plugg och julmusik. I söndags var jag, Sofia, Pelo och Patrik ute och åkte pulka/hoppade i snön, i helgen har det faktiskt kommit lite snö så nu finns det nog åtminstone en halvmeter lagom till att det är dags att åka härifrån och ner till barmark igen. Hann även med att göra en väldigt ful snöängel och bli överöst med snö, tack Patrik... Men jag lyckades knuffa ner honom i en snödriva som hämd (eller egentligen så gick han mer eller mindre med på att jag gjorde det först men ändå...). Avslutade kvällen med varm choklad och julfilmer så blev ett hyfsat bra avslut på en lugn helg.


Nu spelas spotifylistan Home sweet home för fullt om jag skulle råka glömma bort vart jag är på väg =P

Av Agnes - 15 december 2012 16:11

Inte på riktigt lika bra humör idag, har en öm rygg, ett dunkande huvud och återigen en ond armbåge... Det har snöat lite i Luleå de senaste dagarna och nu hade tydligen plogbilen varit framme på regnbågsallén och plogat ordentigt, sådär så att snön blir alldeles packad, blank och livsfarligt hal under ett tunt täcke av nysnö. Ni kan kanske gissa er till resten...?


Jag gjorde en jättesnygg vurpa mitt på universitetsområdet där benen bara försvann under mig och jag ramlade baklänges med ben och armar åt alla håll (vilket förbättrades ytterligare av att jag hade klänning, tur att det inte var så många ute...). Min svank tog den värsta smällen men jag smällde nog i bakhuvudet hyfsat ordentligt också för just nu hör jag en konstant bastrumma därifrån vilket är lite irriterande när man försöker skriva en rapport. Det kanske inte skulle vara världens sämsta idé för mig att börja använda hjälm även för promenader vid halt väglag. Dessutom slog jag i min vänstra armbåge igen, min armbåge som äntligen hade börjat bli normal med undantag från lite knakningar, så nu är den knäpp igen (dock inte alls så farligt som förra gången!). Något lite komiskt med det hela, det hände på nästan exakt samma plats som cykelolyckan för några månader sen, kan det vara så att jag har hittat min otursplats på universitetsområdet? Kanske borde undvika den i fortsättningen ;P

Av Agnes - 14 december 2012 18:29

Idag har jag varit på superhumör! Sådär så att man inte riktigt kan sitta still och bara vill sjunga med högt så fort man hör någon bra låt (eller dålig för den skull, idag är jag inte särskilt kräsen). Sånt humör som nästan ingenting kan rubba, inte ens en jobbig kontrollskrivning eller en stökig lägenhet i behov av städning. Julmusiken har spelats för fullt och nu är jag redo för en julig filmkväll med julmust, pepparkakor, saffransbullar och skumtomtar =D


Har inte skurit mig på en enda liten sak idag och tror att den här veckans skärsår har börjat läka (om jag inte nämt det har jag alltså skurit mig minst en gång om dagen hela veckan) så nu kan jag äntligen äta apelsin och diska utan plasthandskar. Jag ägde på simuleringen som bara fungerade på  första försöket! Hade räknat med att behöva sitta hela kvällen men efter en halvtimme hade jag gjort den i båda programmen utan minsta problem, ibland har man flyt.


Har världens sämsta låt på hjärnan (tack för den...) men idag gör det inget, idag kan jag nog faktiskt räknas som freeky. Och för att förtydliga, alla andra dagar är jag fullt normal! =)

Die Antwoord – I Fink U Freeky


Dagens höjdpunkt: Jag vet inte, jag har bott uppe i min egen lilla värld hela dagen idag. Möjligtvis alla de luddiga vita molnen som finns här uppe som påminner väldigt mycket om stora snöhögar (som jag bara vill hoppa i) och suddar bort allt annat.


Dagens lågpunkt: Glöm det! I min värld finns inga lågpunkter.



Ytterligare ett litet förtydligande, jag har INTE ätit eller druckit några mystiska substanser idag ;P

Av Agnes - 12 december 2012 20:17

Dåligt med sömn de senaste nätterna tog tydligen ut sin rätt, vaknade nyss efter att ha sömnat över tentapluggandet (eller så var pluggandet helt enkelt så tråkigt att jag inte kunde hålla ögonen öppna). Vet inte hur jag ska lyckas somna ikväll nu plus att två timmar bara försvann av kvällen, inte så lyckat... Dessutom somnade jag mitt i blyertsanteckningar så vaknade med fin färg i ansiktet samt de alltid lika attraktiva bok-linjerna.


Hade möte om projektet idag, har fortfarande inte fått några specifika siffror att arbeta vidare med så förstår inte hur vi ska hinna med allt... Jag fick i alla fall en idé om hur simuleringen skulle kunna byggas upp, ska försöka testa om den kan fungera på fredag, efter min minitenta.


Om en vecka är jag hemma =)

Av Agnes - 11 december 2012 14:55

Längsta två timmarna i mitt liv...
Sitter på en kemilektion som bara blir längre och längre ju mer tiden går. Gav för länge sen, tillsammans med resten av klassen, upp hoppet om att förstå vad det egentligen är vår lärare mumlar om... Suck...

Det positiva är dock - vår lärare ser precis ut som pettson!!

Av Agnes - 10 december 2012 21:31

Redovisning avklarat, labb inlämnad! hyfsat produktiv dag =)


Dagens höjdpunkt: Har äntligen kunnat checka av ett par saker på att göra-listan, dessutom är ett möte inbokat så att vi ska komma igång med vårat projekt, kanske lite väl sent men det får lov att lösa sig.


Dagens lågpunkt: Högg mig själv med en brödkniv, fingrar blöder...

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen


Skapa flashcards