Alla inlägg den 12 januari 2013

Av Agnes - 12 januari 2013 11:18

Så! Nu har jag fått ur mig det! Konstigt nog känns det faktiskt bättre. Solen skiner ute, det är tio grader kallt och ser ut att vara perfekt skidföre! Sofia smsade dessutom om precis samma sak så jag är inte den enda som längtar ut i snön, synd bara att det finns annat som måste göras först.


Jag kände mig duktig igår och ägnade faktiskt en fredagskväll åt rapportskrivande, trots att jag haft en redovisningen på eftermiddagen och egentligen bara kände för att begrava mig under täcket eller eventuellt sätta på en aggresiv spellista och plocka fram mitt nya pussel (som mot förmotan faktiskt fick plats i resväskan hit upp och som jag verkligen inte får börja lägga innan jag är klar med allt för då kommer jag att vara fast). Oj, lång mening... Men som sagt, en produktiv kväll och dessutom så har jag suttit några timmar nu på förmiddagen och nu börjar jag faktiskt se slutet! Visst är det en konstig rapport det går inte att komma ifrån men jag är faktiskt ganska stolt över att ha lyckats skriva 20 sidor om i princip ingenting, ordbajseri på hög nivå. Det saknas fortfarande alla bilder så efter lunch tänkte jag dra mig till skolan och sätta mig med det underbara simuleringsprogrammet igen och sen blir det julklappsförberedelser med Amanda ikväll (ja vi firar jul lite sent här uppe, ulafton är nämligen planerad till på onsdag).


Så, för att återkomma till den roliga redovisningen igår, min lärare måste verkligen lära sig ett och annat om framförhållning! Jag vet inte hur många gånger han hann ändra sig bara den här veckan vilket är jättekul när man hålller på och stressar som en galning med att hinna klart med allt. Först fick vi reda på i början på veckan att redovisningen skulle bli framskjuten en vecka, sen i onsdags ändrades det igen och vi skulle återigen redovisa på fredag (med skillnaden att vi fick förlängd tid på rapporterna). Igår vid 10-tiden fick vi ett mail om att redovisning senarelades en timme på grund av att företage skulle kunna närvara (vilket bara det hade varit kul att veta mer än några timmar i förväg, det är lite skillnad på att redovisa för klasskompisar och för ett företag) och sen, två timmar innan redovisningen fick vi mail igen om att vi istället skulle köra enligt ursprungsplanen för att hinna med alla projekt. Det här var alltså en timme innan vi skulle vara på plats för att redovisa enligt de senaste planerna, bara tur att jag kollade min mail på lunchen... Visst låter det som en underbar lärare? Och vill ni veta nåt roligt... Jag ska ha honom i två till kurser nu under vårterminen, två kurser som jag valt frivilligt.

Av Agnes - 12 januari 2013 11:16

Gnugga in det bara Ida, gör det! Det känns så mycket bättre nu...

ups

Av Agnes - 12 januari 2013 00:36

Hahah oj, det var inte riktigt meningen att lägga upp det där fyra gånger.....

Eller kanske lite, så att inte Moa missar att JAG är ledig HELA nästa vecka....! :-*

Ida
Av Agnes - 12 januari 2013 00:34

Aaaaaah!

Nu har jag jullov!

Skrev min äckliga kemitenta idag, kändes lite sådär, men skitsamma - för det innebär att jag nu är heeeeelt ledig i över en vecka!!
Ska utnyttja det till max genom att göra så absolut lite som bara är möjligt... Kanske tar mig en en sväng hemåt också... Får se!

Ida
Av Agnes - 12 januari 2013 00:34

Aaaaaah!

Nu har jag jullov!

Skrev min äckliga kemitenta idag, kändes lite sådär, men skitsamma - för det innebär att jag nu är heeeeelt ledig i över en vecka!!
Ska utnyttja det till max genom att göra så absolut lite som bara är möjligt... Kanske tar mig en en sväng hemåt också... Får se!

Ida
Av Agnes - 12 januari 2013 00:34

Aaaaaah!

Nu har jag jullov!

Skrev min äckliga kemitenta idag, kändes lite sådär, men skitsamma - för det innebär att jag nu är heeeeelt ledig i över en vecka!!
Ska utnyttja det till max genom att göra så absolut lite som bara är möjligt... Kanske tar mig en en sväng hemåt också... Får se!

Ida
Av Agnes - 12 januari 2013 00:34

Aaaaaah!

Nu har jag jullov!

Skrev min äckliga kemitenta idag, kändes lite sådär, men skitsamma - för det innebär att jag nu är heeeeelt ledig i över en vecka!!
Ska utnyttja det till max genom att göra så absolut lite som bara är möjligt... Kanske tar mig en en sväng hemåt också... Får se!

Ida

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards