Alla inlägg den 27 maj 2013

Av Agnes - 27 maj 2013 21:48

Tillbaka i Luleå igen efter en helg i Skellefteå (utan fest, tydligen är jag ganska skrämmande när jag är arg). Nu har jag åtminstone återhämtat mig från föregående veckas blodförlust och kan nog nästan räknas som normal igen även om jag fortfarande måste äta de där äckliga järntabletterna...


Var på bio på fredagskvällen och såg the great Gatsby och på lördag passade jag på att bränna upp min överkropp och få skvasår på rumpan. Kan intyga att det inte är så bekvämt att cykla på en alldeles för hög herrcykel efter ett par mil... Vi tog oss i alla fall till nån stand vid havet och passade på att bada fötterna, det var jättevarmt i vattnet så nu ser jag faktiskt fram mot årets första dopp nästa vecka!


Den här veckan kommer det att bli fullt upp med rapporter och redovisningar, jag har tre rapporter och lika många redovisningar som ska vara klart i slutet av veckan... Det gör inte saken bättre att det är en bra bit över 20 grader och strålande sol ute, pluggmotivationen är inte direkt på topp.  

mmm

Av Agnes - 27 maj 2013 20:01

Idag har jag lärt mig något viktigt: Inte äta choklad innan träning. Inte. 


Som alla andra dagar på sista tiden så har jag spenderat större delen av dagen i skolan - hade en repetitionsföreläsning och annars bara massa tentaplugg. Tillslut var jag så trött på allt så jag drog hem där jag hittade massa god choklad att tröstäta (har fortfarande lite rester av min födelsedagschoklad!). Jag åt tills det kändes som jag skulle spy och all tentaångest var täckt av ett fint lager marabou. Det var då jag kom på att jag skulle iväg på cirkelfys, ups. 


Det var en ny tränare den här gången, en övertaggad sak som sprang runt och gjorde high fives med allt och alla och som tyckte att "just det här passet ska vi satsa på att få upp flåset ordentligt!". Få upp flåset på ett cirkelfyspass = jävligt jobbiga övningar, ofta mycket hoppa upp och ner och runt och fram och bak och in och ut = jäkligt omskakad mage. Kände hur det smakade mer och mer choklad i munnen för varje varv vi körde. På sista varvet när tränaren kom för sin high five så funderade jag allvarligt på att plantera en gosig chokladspya i handflatan på honom istället. 


Öööööh säger jag bara. Nu ska jag duscha och sen käka lite (bananpannkakor!). Efter det finns det säkert plats för lite mer choklad. 

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards