Alla inlägg under maj 2013

Av Agnes - 2 maj 2013 22:20

Då har jag överlevt min första uppsala-valborg! Trött och sliten men jäklar vad kul det var ^^

Började redan i måndags (många började långt innan det!) med grillning, eldhäng och schlagerfest! När man äntligen kommit i säng var det snart dags att gå upp igen och släpa sig in till stan för att kolla på forsränningen (cirka 120 hembyggda flottar av frigolit som man åker på längs fyrisån). Det fanns flottar i alla tänkbara utföranden - snygga, hemska, störda, gulliga, helt och hållet oväntade och några jäkligt ostabila! Vi såg bland annat en vattenpistolsfight mellan två flottar, den ena byggd som en enhörning - mitt under kampen hör vi ett litet barn utbrista, med stor förvåning och förskräckelse "Men! Enhörningar ska ju vara snälla!" Jag måste säga att jag smälte lite då! Haha

Efter forsränning drog vi till en park tillsammans med resten av uppsala och världen! Hade lite picknick medan vi inväntade nästa happening - champangegaloppen! För er som inte vet så är champangegaloppen en stor, fet utefest som går ut på att man ska köpa massa champagne och spruta ner allt och alla. Det. Är. Så. Sjukt. Kul.

Efter det var det raka vägen hem till duschen för att sedan avsluta kvällen något lugnare. Allt som allt - mycket speciella men jäkligt roliga dagar!

Här har ni en bråkdel av flottarna!!

Ida

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards