Alla inlägg den 27 augusti 2013

Av Agnes - 27 augusti 2013 20:20

Mina fötter är nu diagnotserade med Mortons neurom (via google, läkaren googlade faktiskt medan jag satt brevid och beskrev symtomen) och nästa steg blir antagligen operation för att isolera den nerv som ligger i kläm och osakar en inflamation. Nu inväntar jag bara remiss till ortopeden...


Mina händer var lite allvarligare än vad jag trodde, tydligen är det inte bra när den stora leden på fingrarna svullnar upp rätt som det är. Jag kommer bli kallad tillbaka till vårdcentralen för att ta en massa tester för försöka utesluta bland annat reumatism . Jag är för ung för att gå till en läkare och få höra ordet reumatism... men, det kan fortfarande vara nåt annat! Jag hoppas verkligen att det är något annat.


Något roligt att berätta? Nja, idag var det en andra person på två dagar som trodde att jag kom från Stockholm, jag börjar fundera på om jag har en konstig dialekt eller nåt... Först var det läkaren som blev lite chockad när jag sa att jag pluggade femte året eftersom jag tydligen såg så ung ut och som att jag precis flyttat från Stockholm. Idag var det ytterlgare en person som sa det mer som ett konstaterande "du är från Stockhom va?". Kanske är det norrlänningarna som ser allt söder om Sundsvall som Stockholm =P

Av Agnes - 27 augusti 2013 12:20

Wohoo! Igår började mottagningen för de nya eleverna och eftersom jag är fadder betyder det att jag får vara med en del! Det är kul att återuppleva minnen sen förra året, även om jag är glad att jag inte är med själv (blev lite mätt på det efter bara en dag...). Igår var det i alla fall lite rundturer och liknande sen bjöd vi i min faddergrupp våra reccar på mat och häng innan alla gick ut på en nation tillsammans med resten av uppsala kändes det som. 


Idag blir det lugnare. Ska dra till skolan nu (faktiskt plugga lite!) sen faddra lite och sen åka och träna! 

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen


Skapa flashcards