Alla inlägg den 10 september 2013

Av Agnes - 10 september 2013 12:34

Jag hade tänkt att jag skulle hinna skriva ett litet inlägg i fredags men tiden bara försvann... Jag skyller på att jag läser tre kurser och dessutom skulle hinna packa och baka en tårta! Så nu blir det isället ett smått förvirrat inlägg när jag ska försöka sammanfatta vad som hänt de senaste dagarna.


I helgen var jag och hälsade på Emil i Skellefteå ftersom han fyllde år i lördags. Vi kollde på en dålig film (skrattretande dålig), var på en tråkig fest (enligt mig men det kan bero på att jag inte är så mycket för det där med festande...) och tog det ganska lugnt. Tårtan som jag bakade blev ganska smaklös och tråkig men väldigt fin när man skar upp den med perfekta lager av blåbärs- och vit chokladmousse.


Ingen utav er har väl missat allt brandsnack som varit, jag tog ju själv upp det lite kort... I torsdags fick man reda på att de två mindre bränderna var anlagda och antagligen av samma person. Folk är nog lite på helspänn för igårkväll fick brankår, polis och ambulans rycka ut efersom någon känt röklukt, det visade sig dock att det bara var några som grillade som tur var!


Jag har köpt en hatt =) Busschaffören från Skellefteå och hans medarbetare tyckte att den var "tjusig" och jag har lite svårt att bestämma mig för om de var ironiska eller bara väldigt gammaldags...

Av Agnes - 10 september 2013 07:26

ÖÖöööh det är tidigt.........


Tydligen har vi bara en enda sovmorgon den här perioden (fram till tentorna) - och den var igår... Så från och med nu kommer jag börja klockan 8 varje dag och gå till 17 (nästan varje dag).... Förhoppningsvis betyder det att man inte kommer behöva plugga så mycket utöver, men det kan man väl bara drömma om. 


Än så länge känns kurserna dock bra (efter att ha gått en dag heeh). Eftersom jag pluggade en del innan jag drog till kreta så är jag tydligen i fas i två av tre kurser. Den tredje var tydligen en flummig kurs som ingen fattade något av så där har jag inte missat så mycket där heller! Dock tror jag att det kan vara en ganska rolig kurs - analytisk miljökemi heter den. Det ska bli kul att börja läsa lite mer kurser som är mer direkt kopplade till programmet! Något ännu roligare är att vi ska få åka på en exkursion i den kursen också! Nästa måndag ska jag och 11 klasskompisar hoppa på en båt i Stockholm, iklädda regnkläder och gummistövlar, och sen åka runt och kolla på gyttja (om jag har fattat det rätt) SUPERKUL! :D 


Annars så var jag och fäktades lite igår! Kändes riktigt kul faktiskt (har saknat det över sommaren) dock lyckades jag sträcka någon jäkla utfallsmuskel.... men men jag hoppas att jag hinner med lite mer fäktning den här terminen fast jag tror att det kommer bli svårt, med tanke på mitt schema, men jag ska försöka alla fall! Blev också ombedd att leda träningspass två gånger i veckan för en yngre grupp men där fick jag säga stopp - det vore ganska kul men skulle inte funka tidsmässigt... Ska dock kanske hjälpa till ibland ändå vid behov! 


Nu ska jag dra till skolan! GOdnatt 

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards