Alla inlägg den 20 september 2013

Av Agnes - 20 september 2013 14:42

Hinner inte skriva ett långt inlägg just nu men tänkte bara säga att jag fått mina provsvar för händerna nu. Båda de reumatiska proverna var positiva, vilket enligt mig är ganska negativt så vet inte riktigt varför de använder just ordet positivt... Läkaren vågade dock inte ställa någon diagnos utan menade att det var svårt att säga exakt vad testena innebar och att övriga tester inte visade på att jag hade någon inflamation i kroppen.


Jag googlade det ena testet, om man testar positivt för Citrulinantikroppar innebär det med 90-95% säkerhet att man har reumatoid artrit (alltså ledgångsreumatism). Mitt värde var 182, att jämföra med den övre referensgränsen som var 10. Man kan alltså säga att jag testade positivt... Jag har fått en remiss hos reumatologerna men det lär ta ytterligare ett par månader innan jag får komma dit.


Just nu är jag inne i en lätt förnekelsefas och kommer nog att behöva några dagar för att smälta det här... Så snälla, inga uppmuntrande kommentarer eller liknande för då kommer jag antagligen bryta ihop och det vill jag inte göra än!


Nu är det dags för städfest och en chans att dränka lite sorger innan Emil kommer hit i helgen =)

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards