Direktlänk till inlägg 17 november 2013

Dags att vakna

Av Agnes - 17 november 2013 18:35

Jag har varit totalt värdelös på det här med bloggandet nu ett tag! Efter tentaperioden så kom mamma, pappa och Agnes och hälsade på (och då menar jag direkt efter, ungefär en timme efter att jag skrivit klart min tenta). Vi var på militärmuseum, undersökte bodens fästning och kollade in storforsen förutom ljusshow och massa god mat så det var ganska fullt upp! Efter det tog jag en liten paus från allt i ungefär två veckor och har inte riktigt orkat ta tag i saker än, förra läsperioden var några sjukt jobbiga veckor... Nu har jag i alla fall återhämtat mig någorlunda och tänkte att det var dags att ta mig tillbaka till verkligheten igen! Om jag ska vara ärlig så hade jag inte så mycket val för nästa vecka drar min enda kurs igång för fullt så det är lika bra att vara beredd.


Sitter just nu och försöker besvara den sista frågan i min hemtenta i logistik som ska lämnas in imorgon och tyckte att jag behövde en liten paus. Efter att denna tenta är inlämnad kan jag äntligen lägga förra läsperioden bakom mig och invänta resultat (och hoppas på att slippa returer). Fick faktiskt tillbaka den första rapporten igår med förvånandsvärt bra resultat! "Rapporten ger ett närmast imponerande intryck. Det finns en del småfel, men de drunknar i den stora massan av ambitiösa insatser rakt igenom projektet. Alla delar i rapporten håller mycket god nivå. Grattis till ett mycket väl genomfört arbete! Ni ligger mycket högt betygsmässigt med detta arbete, men kom ihåg att den individuella uppgiften kommer att vägas in i kursbetyget." Värt att nämna är att detta är kursen i användbarhet där vi tröttnade på projektet eftersom det inte gav något ordentligt resultat och mer eller mindre slängde ihop en rapport på ett par dagar som vi inte ens orkade korrekturläsa. Tydligen hade inte läraren så höga krav om han räknade vårt arbete som ambitiöst =P


Jag tror inte att jag har nämt det tidigare på bloggen men den här läsperiden arbetar jag extra som handledare i två simuleringskursen (jag läste den ena av dem för ett år sen och nu behövde läraren hjälp med labbhandledning så jag tänkte att det kunde vara kul att testa). Trots lite krångel involverande en helt ny uppgift som vi inte ens sett innan och förväntades kunna hjälpa studenter med och missförstånd angående schemat när studenterna inte fått information om ett extrainsatt handledningspass så är det faktiskt kul! Visst är det svårt ibland att försöka förklara och förstå hur andra tänker men jag börjar bli bättre på det och det är en väldigt skön känsla när folk faktiskt förstår och lyckas lösa problemen. Visst, vissa saker lyckas jag inte hjälpa till med men jag hoppas att ingen blir jättesur för det, hittills har vi alltid kommit på nåt sätt att gå runt problemet och få det att funka ändå. Dessutom är det en självförtroendeboost när någon frågar "hur mycket har du jobbat med det här programmet egentligen?" eller diskret säger att de vill ha hjälp av mig och inte den andra handledaren (jag kommer när som helst att börja överskatta mina simuleringsförmågor som definitivt inte är så stora).

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agnes - 24 juni 2022 07:58

Vi kör en liten sammanfattning av våren med lite bilduppdateringar! Och vi börjar med påsk. Vi var ett litet gäng som stannade i Luleå under påsken och självklart var vi tvungna att ha tårta. Jag och Alex fixade pynt, av någon anledning var folk lite...

Av Agnes - 12 april 2022 20:14


Kände att det var dags för ett inlägg igen. Veckorna rullar på och jag har redan hunnit ha två veckors praktik. Jag ska vara 8 veckor på Lumire. Än så länge är det mycket information men väldigt intressant. Jag har ju precis läst VA-kurs och nu kan m...

Av Agnes - 24 januari 2022 09:51


Han vet att han egentligen inte får vara på bordet men ibland har jag inte hjärta att slänga ner honom... Och heller att ha sover där än att han ligger och biter mina tår när jag ska plugga! ...

Av Agnes - 22 januari 2022 22:31

Då är man ett år äldre!! Alex väckte mig halvt kl 00.01 för att spela Taylor Swift "22" så att jag skulle bli påmind om hur gammal jag blir. Resten av dagen har varit väldigt lugn, har myst och öppnat paket. Och självklart bakat! Jag va ju tvungen at...

Av Agnes - 22 november 2021 21:37


Efter en lång resa har han äntligen kommit hem till Luleå, lilla chip. (Döpt efter tekoppen i "skönheten och odjuret") Han är ganska klumpig och han en spännande vana att skrika när han går på lådan men han är söt så det kompenseras för allt jobbigt ...

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen


Skapa flashcards