Direktlänk till inlägg 9 januari 2014

Samma rubrik som Ida

Av Agnes - 9 januari 2014 20:09

Det tog mig lite drygt 4 dagar från det att jag kom tillbaka till Luleå innan jag satte mig ner för att skriva mitt första inlägg, inte världens bästa start på det här året.


Kan väl börja med att berätta om tågresan upp hit. Ni vet hur jag brukade ha otur med förseningar förut men att det har gått smidigt de senaste gångerna jag rest? Det har tydligen vänt igen. Allt började bra när tåget till och med var för tidigt till Hallsberg, tio minuter innan utsatt avgångstid rullade tåget in på perrongen och jag skrev glatt och talade om det för Agnes. Lite drygt två timmar senare rullade vi in i Hallserg igen efter att tåget vänt halvvägs till Stockholm. Klockan var då över elva på kvällen och eftersom vi inte fått någon information om varför eller ens att tåget hade vänt beöver jag kanske inte berätta att vi blev lite fundersamma (läs lätt panikslagna ;P). Amanda sprang direkt iväg för att leta reda på en konduktör som kunde bekräfta att vi inte var på fel tåg men honom såg vi inte till. Som tur var hade inte alla gått och lagt sig ändå för Amanda lyckades hitta en man som hade hört att det var fel på transformatorn i tåget (eller någonting liknande) och att vi åkt tillbaka till Hallsberg för att åtgärda detta, alltså var vi åtminstone på rätt tåg. Tre timmar efter att vi åkt från Hallsberg tidigare på kvällen lämnade vi återigen stationen, lite seg start på en tågresa.


Jag vet fortfarande inte varför vi vände tillbaka eftersom SJ inte är världens bästa på att informera sina resenärer när något är fel, eller på service överhuvudtaget egentligen. När vi vaknade på morgonen var det enda de sa att vi var drygt två timmar försenade på grund av omdirigering. Vi tog oss till Restaurangvagnen för att köpa frukost bara för att hitta en lapp om att serveringen skulle öppna först efter klockan elva då tåget beräknades ha passerat Umeå och att sj bjöd på kaffe och en smörgås. Kaffet var ljummet, det fanns ingen mjölk och utbudet av mackor bestod av några torra saker med en ostskiva (ja, jag är kanske lite bitter... men det var ingen höjdarfrukost även om både jag och Amanda som tur var hade med lite reservfärdkost). Vi kom i alla fall fram tillslut, mer än två timmar försenat vilket ska betyda att vi får viss del av pengarna tillbaka.


Sen har jag inte gjort särskilt mycket sen jag kom hit. Jag har försökt skriva klart min hemtenta vilket går långsamt framåt, ser fram emot en rolig helg innan deadline på måndag. Jag hämtade även ut ny medicin igår och upptäckte nu när jag kom hem att jag fått ett annat märke än tidigare. De här är gigantiska och gula, luktar desinfektionsmedel och ska ätas i samband med måltid. De jag hade förut var jag tvungen att äta minst en timme innan måltid så jag blev lite fundersam om de verkligen innehåller samma sak (och om jag kommer lyckas svälja de här i samband med måltid, de stinker verkligen). Okej, ni inser nog hur händelserikt mitt liv är för tillfället när jag i detalj beskriver en ny version av en tablett... Tror att delar av min hjärna stängt av total som någon form av skyddsmekanism efter att ha läst och försökt analysera alldeles för många artiklar. Nu ska jag döda de sista delarna genom att kolla på vad pappa brukar kalla hjärndödande serier innan jag går och lägger mig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agnes - 24 juni 2022 07:58

Vi kör en liten sammanfattning av våren med lite bilduppdateringar! Och vi börjar med påsk. Vi var ett litet gäng som stannade i Luleå under påsken och självklart var vi tvungna att ha tårta. Jag och Alex fixade pynt, av någon anledning var folk lite...

Av Agnes - 12 april 2022 20:14


Kände att det var dags för ett inlägg igen. Veckorna rullar på och jag har redan hunnit ha två veckors praktik. Jag ska vara 8 veckor på Lumire. Än så länge är det mycket information men väldigt intressant. Jag har ju precis läst VA-kurs och nu kan m...

Av Agnes - 24 januari 2022 09:51


Han vet att han egentligen inte får vara på bordet men ibland har jag inte hjärta att slänga ner honom... Och heller att ha sover där än att han ligger och biter mina tår när jag ska plugga! ...

Av Agnes - 22 januari 2022 22:31

Då är man ett år äldre!! Alex väckte mig halvt kl 00.01 för att spela Taylor Swift "22" så att jag skulle bli påmind om hur gammal jag blir. Resten av dagen har varit väldigt lugn, har myst och öppnat paket. Och självklart bakat! Jag va ju tvungen at...

Av Agnes - 22 november 2021 21:37


Efter en lång resa har han äntligen kommit hem till Luleå, lilla chip. (Döpt efter tekoppen i "skönheten och odjuret") Han är ganska klumpig och han en spännande vana att skrika när han går på lådan men han är söt så det kompenseras för allt jobbigt ...

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards