Alla inlägg den 9 februari 2014

Av Agnes - 9 februari 2014 10:30

Jag börjar bli bra på bowling! Om man jämför med hur dålig jag varit innan... Okej, jag erkänner att jag inte vann gårdagens spel men jag vann första serien och jag och Irmeli delade förstaplatsen för bästa seriepoäng så jag är ganska stolt ändå.


Idag ska jag fortsätta att kolla på OS med längdskidorna som börjar snart och sen konståkningen ikväll. Sen är det faktiskt några plusgrader ute och det kom lite snö igår så jag och Sofia tänte gå ut och bygga en snögbbe. Med tanke på att vi inte har särskilt mycket snö och att det nästan ser ut att hänga regn i luften idag så är det väl bäst att passa på innan allt smälter bort.


Nu tänker jag förvandla den här träningsbloggen till en bakblogg tillfälligt. Igår lyckades jag äntligen bli klar med min tårta som har varit mitt lilla projekt ett par dagar. Själva bakningen var egentligen inte särskilt svår eller tidskrävande men all planering receptletande... Som vanligt blir det aldrig som man hade tänkt sig från början men den gick att äta även om den var väldigt kompakt och otroligt mäktig! Jag ville testa att göra en variant på en regnbågstårta igen men ville ha mer fyllning än vad dessa brukar ha (alla recept jag hittade bestod av fyra-fem lager botten med smörkräm mellan och sen inte så mycket mer). Jag testade att låta två av de färgglada lagren bestå av limemousse och hallonpanacotta och därför bara använda mig av tre bottnar vilket kanske inte gav den mest stabila tårtan men än så länge håller den ihop (och har en fin dallringseffekt när man skakar tallriken). Spritsningen blev inte heller som jag hade tänkt mig vilket jag tänker skylla på att vispad grädde inte är lika "slät" som exempelvis smörkräm och därför blev resultatet ganska kladdigt. Men! Om man bara kollade lite snabbt på tårta såg den ändå ganska fin ut.

     

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen


Skapa flashcards