Alla inlägg den 3 mars 2014

Av Agnes - 3 mars 2014 20:41

Idag har jag varit på make-up träff! En kompis hade fått det som en presentkort så vi var ett gäng på 6 tjejer som fick en gratis sminkning. Jag sa att jag ville ha en lite häftigt festsminkningen, tänkte att det kan ju bli spännande! Jäklar vad hon tjejen höll på - det var baser hit och dit och tusen produkter som jag aldrig använt förut och, då det inte fanns någon spegel, hade man ingen aning vad som hände med ens ansikte. Jag blev riktigt nervös när hon spenderade flera minuter med att måla och borsta mina ögonbryn (hallå, de är mörka och buskiga som de är!) och ännu värre var det när hon tog fram ett mörkt mörkt rött läppstift och började måla utanför (!!) munnen. Hon utlovade en riktig "modellsminkning" så jag tänkte att vafan, det blir nog bra ändå. Tillslut var det i alla fall färdigt och jag fick kolla mig i spegeln 


oh. my. god. 


Jag såg ut som ett spöke. Med enorma mörkröda läppar. Inte en bra look för mig kan vi väl säga. En död, partysugen vampys kanske?


 

Måste erkänna att i dåligt ljus så såg det helt okej ut - men i dagsljus, hahahahhahahahha! 


Vi avslutade sedan kvällen med lite öl och hamburgare på norrlands nation så allt som allt blev det en lyckad kväll (så fort jag blivit av med ett x antal lager läppstift).


Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards