Alla inlägg den 8 mars 2014

Av Agnes - 8 mars 2014 17:55

Den här helgen är det yoga-helg i Uppsala! Alla yogaställen i hela stan öppnar upp för gratis yoga mot att man skänker en frivillig slant till kvinnojouren - bra grej! Så imorse var jag och Lisa på något som heter seasonal yoga. Det var... lite märkligt


I seasonal yoga har man blandat yoga med kinesisk medicin och man utgår från de fyra årstiderna där varje årstid representerar specifika organ. Eftersom vi nu har gått in i vårens årstid har jag idag yogat levern och gallblåsan! (whaaat??) Ännu märkligare blev det när hon sa att levern var kopplad till ögonen, vilket slutade med att vi satt och rullade med ögonen, kollade i kors och andra helt normala grejer. Bortsett från konstigheterna var det dock ett ganska mysigt pass, lugnt och avslappnade och väldigt skönt sådär på morgonen. Imorgon blir det däremot hårdare - då ska vi köra bastu-yoga igen! Får se vad jag tycker om det den här gången....! 


Annars har jag mest pluggat idag, vilket jag ska fortsätta med imorgon. Hann med årets första löptur också, man måste ju passa på när det är såhär fint väder ute! Sen ikväll ska jag åka hem till Theres och kolla melodifestivalen med ett litet gäng. 

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards