Alla inlägg den 25 april 2014

Av Agnes - 25 april 2014 16:56

Puh, det känns som att jag knappt har varit hemma nu på tre dagar... I onsdags började som sagt flottbygget - vi körde igång hårt och nu i skrivande stund har vi en, i princip, färdig flotte! Designen är lite underlig och hantverket mycket tveksamt men förhoppningsvis ska den flyta i alla fall! 


Det har varit både lättare och svårare än jag trott att få ihop en flotte. Den största utmaningen var nog att få till en bra och stabil botten som skulle bestå av en stor platta frigolit omringad av träplankor. Det blev mycket sågande, rafsande, limande och spikande för att få det att se någorlunda ut. Också många svordomar, sneda spikar och frigolitbitar som letade sig in i minsta lilla skrymsle på kroppen! (hittade till och med några bitar i tänderna!). Dock gick det snabbare än jag hade trott vilket kanske i och för sig beror på att vi inte gör så anvancerade grejer som vissa andra, jäklar vad duktiga folk är! Vi satsar mer på att hålla oss flytande, se sjukt coola ut samt att hinna chilla järnet på forsfestivalen. Det har ju varit så sjukt härligt väder de sista dagarna så mycket tid har spenderats i solen drickandes öl. 


Sen har jag hunnit jobba lite också! Stod i öltältet ett pass i onsdags och ett igår. Riktigt roligt faktiskt! Körde också ett tältvaktpass natten mellan onsdag och torsdag, vilket innebar att man fick sova en natt i öltältet för att vakta baren och musikutrustning m.m Jäklar vad kyligt det var. Jag lyckades självklart glömma sovsäck hemma så istället fick jag sova i dunjacka och fodrade byxor. Dock när det är minusgrader hjälper inte det så mycket - brrrr. 


Här kommer lite bilder alla fall

               

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards