Alla inlägg den 11 september 2014

Av Agnes - 11 september 2014 23:11

Dom har förresten varit här och lagat min spis! För er som inte visste det så var min ena spisplatta (av 2) trasig och kunde få för sig att stänga av strömmen i hela mitt rum lite när den kände för det. Detta var extremt irriterande när jag till exempel försökte koka min pasta, eller tillaga någon annan kulinarisk maträtt för den delen, för jag äter ju en hel massa andra saker än pasta, ibland, jaja! Det lite jobbiga var dock att jag var hemma när dom var här och fixade den, då jag bara hade en ynka liten föreläsning den dagen. Det innebar att när dom kom och knackade på så stod jag upp till armbågarna i en jäkla bröddeg! Jag får lite ryck ibland och den här gången var det sug efter bröd (samt att testa gränserna på min nya ugn) som lockade. Det blev lite tryckt stämning när reparatörsnubben stod och bankade sönder min spis i ena sidan av rummet medan jag stod och knådade bullar i den andra - oh vad härligt det är at bo litet ibland. Som tur var var det snabbt gjort och nu har jag en sprillans nya spisplatta som, än så länge, fungerar exemplariskt (ja jag har testat att koka ett antal portioner pasta på den). 


Nu ska jag sova. Eller kanske kolla ett avsnitt av en ny serie jag har börjat kolla på! Det var en kompis som tipsade mig om den - det handlar om en amerikansk maffiasnubbe som tvingas ta skyddad identitet och flytta långt bort från USA efter att ha angett sin chef i ett domstolsmål. Det slutar med att han hamnar i den väldigt lilla och väldigt snöiga saden Lillehammer i Norge och hela situationen är som upplagt för härliga missförstånd och kulturkrockar! 

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards