Direktlänk till inlägg 15 september 2014

Mobilknas, kulturchock och djupa gropar

Av Agnes - 15 september 2014 22:43

Jag har en mobil igen! Ingen ny dock utan jag har fått låna Jockes gamla mobil tills jag kan köpa en ny. Det är sjukt vad handikappad man känner sig av att vara utan mobil, även om det bara är för några dagar. Bara det att ta sig upp på morgonen är jäkligt svårt utan en mobil som väckarklocka... 


I helgen har jag som sagt haft besök av Sara. Då hon var nyopererad har vi mestadels tagit det lugnt, med bland annat lite filmmys och hemkörnings-pizza! Lördagen spenderades dock till stor del på kulturnatten! Vi vandrade runt och kollade på det vi sprang på, vilket bland annats innefattade linedance, frälsningsarméns blåsorkester, magdans, vanlig dans, diverse olika band, historisk fäktning och en riktigt rosa solnedgång sedd från taket på stationsgallerian. Sen var vi även på stumfilmsbio (lika bra som alltid!) och åt kinesisk buffé innan kvällen avslutades med dans! Allt som allt var det en riktigt härlig dag och en mysig helg överlag!


Ikväll har jag varit iväg och fäktats lite, ätit ägg tillagade i mikron och lagat lite ugnspannkaka som jag ska ha med som matsäck till imorgon. För då ni, då ska jag vara ute i skogen hela dagen och gräva en grop. Så nu måste jag sova

Godnatt! 

 
 
Ingen bild

Anna Eriksson

16 september 2014 20:20

Hej, av någon outgrundlig anledning såg jag en lunsig gumplucka och hörde någon ropa Mulch... Hade ni kul? Snällt av Jocke att låna ut sin mobil, har den möjligen något telnr oxå? Kram mamma

 
Ingen bild

Moa

16 september 2014 21:50

Mamma, telefonnummer sitter i SIM-kortet inte i telefonen... Misstänker att Ida använder sitt eget SIM och har kvar sitt vanliga nummer.

 
Ingen bild

Ida

19 september 2014 07:32

Mamma, det var inte riktigt mulch grävarmetod som vi använde oss av - vilket var jäkla tur det! ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agnes - 24 juni 2022 07:58

Vi kör en liten sammanfattning av våren med lite bilduppdateringar! Och vi börjar med påsk. Vi var ett litet gäng som stannade i Luleå under påsken och självklart var vi tvungna att ha tårta. Jag och Alex fixade pynt, av någon anledning var folk lite...

Av Agnes - 12 april 2022 20:14


Kände att det var dags för ett inlägg igen. Veckorna rullar på och jag har redan hunnit ha två veckors praktik. Jag ska vara 8 veckor på Lumire. Än så länge är det mycket information men väldigt intressant. Jag har ju precis läst VA-kurs och nu kan m...

Av Agnes - 24 januari 2022 09:51


Han vet att han egentligen inte får vara på bordet men ibland har jag inte hjärta att slänga ner honom... Och heller att ha sover där än att han ligger och biter mina tår när jag ska plugga! ...

Av Agnes - 22 januari 2022 22:31

Då är man ett år äldre!! Alex väckte mig halvt kl 00.01 för att spela Taylor Swift "22" så att jag skulle bli påmind om hur gammal jag blir. Resten av dagen har varit väldigt lugn, har myst och öppnat paket. Och självklart bakat! Jag va ju tvungen at...

Av Agnes - 22 november 2021 21:37


Efter en lång resa har han äntligen kommit hem till Luleå, lilla chip. (Döpt efter tekoppen i "skönheten och odjuret") Han är ganska klumpig och han en spännande vana att skrika när han går på lådan men han är söt så det kompenseras för allt jobbigt ...

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards