Direktlänk till inlägg 1 oktober 2014

Seg, yoga, slipdamm, el, en nagel senare och lite öl.

Av Agnes - 1 oktober 2014 17:18

Idag har inte varit en bra dag ur pluggperspektiv. Startade dagen med att vakna runt fem och vara jättepigg men inse att jag verkligen borde somna om om jag skulle orka med dagen, och kvällen. Efter nån halvtimme eller så lyckades jag somna om bara för att ligga och drömma konstiga drömmar (jag missade min träning, hade glömt träningskort och säkert massa mer träningsinspererat...) och sen vakna väldigt trött när väckarklockan väl ringde. En seg förmiddag avslutades med yoga (jag kom i tid och hade med mig träningskort). Nu är yogamattan testad för både yoga och bodybalance och den verkar funka perfekt =)


Hemma upptäckte jag att de höll på och jobbade med golvet igen, korridoren var så dammfylld att jag fick småspringa igenom den och skynda mig in genom dörren. Killen som stod med nån stor slipmaskin kollade lite konstigt på mig men slutade faktskt slipa när jag hunnit ungefär halvvägs och tror han gick och öppnade ett fönster sen. Jag hoppas att de ska vara klara snart! Hur lång tid kan det ta att lägga ett litet golv... Kanske borde erbjuda min otroliga hantverksexpertis, vad som helst för att slippa exjobb just nu, fast å andra sidan är det kanske ingen bra idé... Slipmaskiner och spikar är inte min grej.


Jag kände mig däremot väldigt duktig för en liten stud sen när jag lekte elektriker, jag säger lekte eftersom det egentligen inte var någon elektricitet eller annat farligt involverat, jag tänkte inte följa i pappas fotspår när det gäller strömförande saker. Jag bytte bara ut en sladd till en lampa som jag råkat haft sönder för evigheter sen och inte orkat byta och jag kopplade ur lampan innan jag började skruva =) Nu har jag en fungerande lampa och enda skadan är ett ömt finger, bröt en nagel när jag bytte skruvmunstycke eller vad det nu heter. Och där förstörde jag mitt försök att verka hantverkig och gick tillbaka till mitt vanliga jag.


Ikväll blir det tacos hos Irmeli och sen ölprovning på STUK, tydligen har de skaffat några nya sorter så vi måste uppdatera vårt testprotokoll =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agnes - 24 juni 2022 07:58

Vi kör en liten sammanfattning av våren med lite bilduppdateringar! Och vi börjar med påsk. Vi var ett litet gäng som stannade i Luleå under påsken och självklart var vi tvungna att ha tårta. Jag och Alex fixade pynt, av någon anledning var folk lite...

Av Agnes - 12 april 2022 20:14


Kände att det var dags för ett inlägg igen. Veckorna rullar på och jag har redan hunnit ha två veckors praktik. Jag ska vara 8 veckor på Lumire. Än så länge är det mycket information men väldigt intressant. Jag har ju precis läst VA-kurs och nu kan m...

Av Agnes - 24 januari 2022 09:51


Han vet att han egentligen inte får vara på bordet men ibland har jag inte hjärta att slänga ner honom... Och heller att ha sover där än att han ligger och biter mina tår när jag ska plugga! ...

Av Agnes - 22 januari 2022 22:31

Då är man ett år äldre!! Alex väckte mig halvt kl 00.01 för att spela Taylor Swift "22" så att jag skulle bli påmind om hur gammal jag blir. Resten av dagen har varit väldigt lugn, har myst och öppnat paket. Och självklart bakat! Jag va ju tvungen at...

Av Agnes - 22 november 2021 21:37


Efter en lång resa har han äntligen kommit hem till Luleå, lilla chip. (Döpt efter tekoppen i "skönheten och odjuret") Han är ganska klumpig och han en spännande vana att skrika när han går på lådan men han är söt så det kompenseras för allt jobbigt ...

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards