Alla inlägg den 26 oktober 2014

Av Agnes - 26 oktober 2014 21:08

Vi hade snö förut, nästan en vecka stannade den kvav om man avrundar uppåt. Helgens regn och plusgrader har gett oss tillbaka den gråa barmarken och nu är det lika grått och mörkt som det brukar vara här på hösten. Jag måste ekänna att jag föredrar det framför slask men det var skönt att få åtminstone några ljusa snödagar.


Mitt hus har återigen råkat ut för vattenläcka, denna gång höll det sig åtminstone utanför huset så förhoppningsvis kan vi få behålla det nylagda golvet som blev helt klart nu i veckan. Men hål i golvet har ersatts av hål utanför entren, och då menar jag inte en liten gullig grop som Ida och några klasskompisar hade kunnat gräva på ett par timmar, vi har ett stort hål med staket runt som blockerar större delen av trappen och hela väggen där min brevlåda tidigare satt. Egentligen fortsätter hålet även under trappen om man ska vara noggrann, och benämningen trapp är lite av en överdrift då trappstegen är borttagna och "trappen" endast består av själva platån som är ungefär i knähöjd. Jag kan intyga att det är ganska jobbigt att komma upp efter exempelvis ett spinningpass. Som ni förstår är jag inte överlycklig över utvecklingen som även lett till ett par dagar till utan vatten.


Hm, skulle nästan vilja klaga på lite mer saker, bygga upp en ännu bättre stämning för er som läser men jag tror att jag har fått ur mig det mesta. Jag skulle kunna ta upp mina armar som inte riktigt har gillat min nya träning, tydligen har vissa muskler vant sig vid att få vila och är inte så sugna på att komma upp ur dvalan så de bestämde sig för att strejka en vecka. Eller så kan jag klaga på LHK (hockey) som till och med förlorade mot Örebro... Jag tröstar mig med att vi åtmistone har en fungerande arena, behöver jag säga mer än brandlarm? Har framkommit vissa konspirationsteorier om att brandlarmet startas med flit då Örebro bägge gånger det hänt i SHL har hämtat upp ett underläge kort efter att matchen återupptagits (jag kunde inte låta bli att säga lite mer). Nu ska jag sluta vara dålig förlorare, det är faktiskt kul att det går så bra för Örebro som var ett utan de bottentippade lagen innan säsongen drog igång och jag hoppas att de klarar sig till slutspel.

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards