Alla inlägg den 3 november 2014

Av Agnes - 3 november 2014 17:35

Idag har jag lekt med gegga! Kokat jordgröt och gjort ler-milkshake! Det är en så härligt seriös utbildning jag läser <3


Tillbaka till London!

Dag 2 spenderade vi förmiddagen på Brittish museum, där de har typ allt från stenpelare, till konstiga gubbar, samurajer och mumier. Max är ju arkeolog och lite av en historiefantast vilket gjorde att jag fick en maffig historielektion på köpet (vilket jag verkligen behöver!). Efter det tog vi en fika med en fäkttjej, Charlotte, som har bott i London sen några år tillbaka. Hon tipsade om att det den dagen skulle vara kvällsöppet på vissa museer och liknande, vilket tydligen är en grej som återkommer varje månad. På kvällen gick vi därför till Science museum där vi först fick stå i en helt enorm kö... Väl inne tog vi oss en öl (det var lite av grejen - man skulle dricka öl och springa runt på museum... helt normalt) och vandrade omkring och kollade på saker. Jag hittade massa roliga miljögrejs och max spelade musik på frukt. Tillslut kom vi till ett ställe där de hade så kallat "silent disco", vilket är som en vanlig klubb med den enda skillnaden att alla har hörlurar på sig. För utomstående ser det alltså ut som ett gäng galningar som taggar och dansar till ingen musik alls. Det var jättekul! Vi blev kvar där resten av kvällen! 

       

Det var dag 2 det! En dag kvar, men den får ni imorgon för nu måste jag dra till fäktningen! Jag har ju råkat anmäla mig till Uppsala cup nu på lördag så nu får det bli hårdträning! I en vecka... aja! 

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen


Skapa flashcards