Direktlänk till inlägg 6 november 2014

SIsta London

Av Agnes - 6 november 2014 17:09

Godmorgon! Klockan 5 på eftermiddagen... Jag tog mig en liten tupplur!


Idag har det varit Utnarm, en stor arbetsmarknadsmässa för alla teknolog- och naturvetarstudenter, vilket gjorde att vi inte hade någon schemalagd skolan under dagen. Vi var där tidigt imorse (hängde på låset) för att hinna dit innan den bästa skörden av gratisgrejer hann försvinna! Den här gången försökte jag dock vara något mer seriös än tidigare år och faktiskt försöka prata lite med de företag som verkade intressanta. Det var dock inte jättemycket nytt, de flesta företag som kan vara intressanta för mitt program visste jag redan om, men några nya fick jag upp ögonen för! Ska försöka få till ett något bättre sommarjobb i år, vilket tyvärr känns som att det kan vara svårt, men jag ska i alla fall ge det ett försök! 


London var det ja... sista dagen!

På onsdagkvällen hade vi vandrat förbi Natural History museum på vägen hem från stan. Jag blev ju självklart sugen på att kolla på dinosaurier vilket vi gjorde sen på torsdag morgon. Dinosaurierna var sjukt spännande så klart med, som absoluta höjdpunkt, en livs levande (jaa!) tyrannosauros rex. Det var dock en jäkla massa folk (höstlov både i sverige och england) så det blev en hel del köande. När vi väl fått se dinosaurierna gav vi upp och begav oss vidare mot madame Tussauds. Där var det dock en helt enorm kö så vi valde att skippa den helt och istället ta en sväng på shoppinggatorna oxford street och regent street. Där shoppade vi lite, jag köpte en klänning, och sen käkade vi middag i chinatown. (Chinatown var awesome). Därefter var det äntligen dags - Les miserables!

...

Den var så bra att jag visste knappt vart jag skulle ta vägen! Skådespelarna, musiken, sceneriet - allt var så snyggt och proffsigt gjort. Den här är ju i och för sig den musikal som spelats längst i London, de firade 25-års jubileum år 2010, så de har ju haft lite tid att bearbeta allting. Jag är i alla fall väldigt imponerad och skulle gärna se den igen (helst många gånger om). 


           


Det var London det. På fredagen åkte vi hem, en aning senare än vad som var tanken då vi missade vårat tidiga morgonflyg, men vad tusan. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agnes - 24 juni 2022 07:58

Vi kör en liten sammanfattning av våren med lite bilduppdateringar! Och vi börjar med påsk. Vi var ett litet gäng som stannade i Luleå under påsken och självklart var vi tvungna att ha tårta. Jag och Alex fixade pynt, av någon anledning var folk lite...

Av Agnes - 12 april 2022 20:14


Kände att det var dags för ett inlägg igen. Veckorna rullar på och jag har redan hunnit ha två veckors praktik. Jag ska vara 8 veckor på Lumire. Än så länge är det mycket information men väldigt intressant. Jag har ju precis läst VA-kurs och nu kan m...

Av Agnes - 24 januari 2022 09:51


Han vet att han egentligen inte får vara på bordet men ibland har jag inte hjärta att slänga ner honom... Och heller att ha sover där än att han ligger och biter mina tår när jag ska plugga! ...

Av Agnes - 22 januari 2022 22:31

Då är man ett år äldre!! Alex väckte mig halvt kl 00.01 för att spela Taylor Swift "22" så att jag skulle bli påmind om hur gammal jag blir. Resten av dagen har varit väldigt lugn, har myst och öppnat paket. Och självklart bakat! Jag va ju tvungen at...

Av Agnes - 22 november 2021 21:37


Efter en lång resa har han äntligen kommit hem till Luleå, lilla chip. (Döpt efter tekoppen i "skönheten och odjuret") Han är ganska klumpig och han en spännande vana att skrika när han går på lådan men han är söt så det kompenseras för allt jobbigt ...

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards