Alla inlägg under november 2014

Av Agnes - 3 november 2014 17:35

Idag har jag lekt med gegga! Kokat jordgröt och gjort ler-milkshake! Det är en så härligt seriös utbildning jag läser <3

Tillbaka till London!

Dag 2 spenderade vi förmiddagen på Brittish museum, där de har typ allt från stenpelare, till konstiga gubbar, samurajer och mumier. Max är ju arkeolog och lite av en historiefantast vilket gjorde att jag fick en maffig historielektion på köpet (vilket jag verkligen behöver!). Efter det tog vi en fika med en fäkttjej, Charlotte, som har bott i London sen några år tillbaka. Hon tipsade om att det den dagen skulle vara kvällsöppet på vissa museer och liknande, vilket tydligen är en grej som återkommer varje månad. På kvällen gick vi därför till Science museum där vi först fick stå i en helt enorm kö... Väl inne tog vi oss en öl (det var lite av grejen - man skulle dricka öl och springa runt på museum... helt normalt) och vandrade omkring och kollade på saker. Jag hittade massa roliga miljögrejs och max spelade musik på frukt. Tillslut kom vi till ett ställe där de hade så kallat "silent disco", vilket är som en vanlig klubb med den enda skillnaden att alla har hörlurar på sig. För utomstående ser det alltså ut som ett gäng galningar som taggar och dansar till ingen musik alls. Det var jättekul! Vi blev kvar där resten av kvällen!

Det var dag 2 det! En dag kvar, men den får ni imorgon för nu måste jag dra till fäktningen! Jag har ju råkat anmäla mig till Uppsala cup nu på lördag så nu får det bli hårdträning! I en vecka... aja!

Av Agnes - 2 november 2014 15:24

Då var jag tillbaka i Sverige och till verkligheten igen...

London var toppen! Det känns som vi var borta mycket längre än vi faktiskt var! Flyget lyfte i måndagskväll och resan dit gick smidigt och smärtfritt, trots ett lite stressigt byte i Oslo. Vi var framme på Heathrow vid 10-tiden ungefär på kvällen och tog sen tunnelbanan in till stan och vår lägenhet som vi hyrt. Vi var dock en aning nervösa, då vi inte lyckats få tag på personen som skulle ge oss nycklarna till lägenheten. Efter ett par sms utan svar och en smått irrande vandring i Kensington-området fann vi oss tillslut utanför vår lägenhet, men fortfarande utan nycklar/kontakt med värden. Efter några nervösa minuter fick vi dock tillslut tag i personen som hade nycklarna och allting löste sig. Lägenheten var faktiskt riktigt fin! Den hade sovrum, kök, badrum (med badkar och utan heltäckningsmatta!) och ett vardagsrum med en elektriskt öppen spis. Vi upptäckte sen att den också hade riktigt bra läge, vi bodde i anslutning till en av de "bästa" tunnelbanelinjerna från vilken man kunde ta sig till i princip alla sevärdheter, många saker var även på gångavstånd.

Dag 1 spenderades till allra största del utomhus. Vädret var superfint, det var varmt och riktigt soligt så vi började dagen med att äta frukost ute i en park. Därefter vandrade vi omkring och kollade på det vi sprang på, lite olika monument, kyrkor, parker och andra fina platser. Till lunch blev det klassisk pubmat (ett måste när man är i England) och sen fortsatte vi dagen med att ta en sväng in på Harrods, ta en tupplur i en park utanför Buckingham palace, se London eye och Big Ben by night för att sedan avsluta dagen på bästa möjliga sätt - kolla på fantomen på operan! Vilken musikal det är... den var allt jag hade hoppats på, och lite till. Jag tycker väldigt mycket om filmversionen men det är ju en helt annan grej att se det live.

Det var dag 1 det, fortsättning följer...........