Alla inlägg den 17 augusti 2019

Av Agnes - 17 augusti 2019 19:15

Jaha, då var det dags för mig att ta över den här bloggen. Efter fyra dagar, där jag släpat in mer och mer grejer i mitt knappa 8 kvadratmeter stora rum, börjar  jag ha lite ordning!

     

 

Jag har spenderat  denna dag (första dagen själv) med att  köpa mer prylar och försöka få fram mitt golv genom att lägga ner alla saker i lådor.  Men jag tror jag börjar ha skaffat allt jag behöver. Jag har köpt en kastrull och ett rivgärn idag så har laddat upp för att laga massa mat imorrn (så jag har lite matlådor i frysen inför nollningen) men tack vare Moa har jag även en välfylld kyl och frys och har laddat upp med pasta, krossade tomater och massa bönor så jag klarar mig nog ett tag. Jag har även köpt en väckarklocka vilket var behövligt då jag sovit igenom min mobilväckarklocka dom två senaste dagarna, kanske är nån biverkning efter att ha gått upp fyra hela sommaren...

 

Men trots att mitt rum är litet (och lite sunkigt om man kollar noga) tycker jag att det har blivit riktigt hemtrevligt och det verkar även en av mina roomies (katten) tycka då han smiter in på mitt rum så fort han får chansen.  Det är både mysigt och lite jobbigt då han och Kiwi inte kommer så bra överens... det brukar sluta med att katten sitter och slår på Kiwis bur medan hon sitter och stampar inne i sitt hus. Så mysigt med djur. Min andra roomie ser jag inte så mycket, jag tror att vi har helt motsatta tider, men han verkar trevlig.

 

Vi får se vad jag ska göra mer nu fram till på onsdag då nollningnen börjar men jag tänker nog köra en liten städrush om jag orkar och borde kanske ge mig ut och lära mig hitta lite bättre (och njuta av solljuset så länge det finns här uppe..) meeeen jag har ju Google maps. 

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards