Alla inlägg den 18 augusti 2019

Av Agnes - 18 augusti 2019 16:30

Idag har jag suttit inne på mitt rum och lyssnat på regnet (det är en sån dag när allt är grått och det spöregnar till och från så  jag har inte vågat mig ut) Men för att jag inte skulle slösa bort hela dagen med att kolla på film och dricka te/kaffe tog jag tag i matlagning. Jag måste säga att jag är lite nöjd över mig själv. Jag började med ganska bra självförtroende som ganska snabbt försvann när jag inte fick min nyinköpta potatiskalare att fungera... (det är svårt att skala morötter när det sitter tejp för kniven... men det går, bara man är tillräckligt envis). När jag väl insåg mitt misstag och dumförklarat mig själv så kändes det som att chansen att matlagningen skulle bli lyckad var liten men det blev helt okej ändå. Det blev lite slemigt (men mättande) på grund av att morötterna och zucchinin fick koka förlänge och jag kom på nu i efterhand att jag glömde fetaosten men men, nu har jag iallafall tre egenlagade matlådor i frysen!

 


Kiwi verkar trivas, speciellt i hennes nya sovplats under sängen. Hon verkar även tycka om min sägn då hon gärna hoppar upp och slänger sig. Hon har även fått en ny hobby där hon hoppar upp i min säng och lägger några pluttar då och då (tur för henne att hon är så söt)

       

Vi får se vad jag hittar på imorrn, det ska fortsätta var grått och regn men på tisdag ska det vara fint... hoppas jag


Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards