Direktlänk till inlägg 25 augusti 2019

Uppdatering av första veckan

Av Agnes - 25 augusti 2019 22:30

Första veckan avklarad! Det har varit fult upp i princip hela tiden men ska försöka samanfatta dom senaste dagarna lite...

I torsdags var det somsagt kårkväll där teknologkåren anordnade en sittning med lite musikquiz, "vart är vi påväg" mm. Det hela hade nog varit jättebra om man hade sett scenen... Vi hamnade uppe på en läktare där man varken såg eller hörde så bra men det var ganska trevligt ändå. På fredagen var det lite info från geosektionen som även anordnade sittningen med teletubbies tema på kvällen. Jag valde att (med det jag hade hemma) fixa en solutklädnad då jag kände att det var ett bra tillfälla att faktiskt utnyttja att jag har bebiskinder. Med hjälp av silvertejp, papper och en gul tuschpenna lyckade jag få till det helt okej och var (när jag gick till sittningen) en ganska glad sol.

  Detta förstördes dock direkt när sittningen började då det på en gång började spöregna (sittningen var utomhus). Jag hade förberätt mig på lite regn och hade därför regnjacka men det hjälpte inte när det var som att sitta och äta i en dusch. På grund av vädret slutade sittningen (som tur var) lite tidigare och dom flesta valde då att gå hem till en av phösarna och där lekte vi lite lekar och umgick ett tag tills stuk öppnade. Jag kände dock inte för att gå ut mina dyngsura jeans utan gick hem, tog en varm dusch och en kopp te istället (tänkte att jag nog behövde få upp värmen, vill undvika nollesjukan så länge som möjligt)


Igår var det sedan dags för nollningens höjdpunkt, Markoolio!!! Det var till en början en hyfsat lugn dag med tre korta föreläsningar (dom ville nog låta oss villa inför kvällen). På kvällen var det klassgemenskap och sen gick vi till stuk i god tid för att slippa stå i lång kö och det var tur för det kändes som om hela Luleå var och såg på spelningen. Men det va kul, fick se en Markoolio med grått skägg, stå intryckt mot en svettig rygg och sjunga med till låtarna med alla andra 19(+) åringar. Det bästa på kvällen var dock våfflorna i efterfestlokalerna, speciellt efter att ha stått och köat i minst 20 min och känt våffeldoften. Det blev dock ganska sent, la mig i sängen för att sova ca 4.30, så det var väldigt skönt med sovmorgon imorse. Phösarna hade nog tänkt på oss (och sig själva) för dagen idag har varit lugn. Först blev vi bjudna på lunch och sedan gick vi till ängarna som ligger bakom skolan och hade lite olika stationer med lekar. Men självklar hade vi inte vädret på vår sida den här gången heller. Regnet ökade på mer och mer så vi gav upp och gick in och tog en fika och geosektionen bjöd på. Men sedan klockan 15 har jag varit hemma och fixat lite, dvs städat kiwis bur, dammsugit och tvättat så nu är jag redo för en ny vecka. Imorrn är det ju första mattelektionen så ska bli intresant att se hur mycket man har hunnit glömma under sommaren...


 
 
Ingen bild

Mamma

26 augusti 2019 06:48

Låter som du haft en rolig men intensiv vecka precis som det ska vara. Tror du uppskattar din lilla kompis, ni verkar ha det mysigt.

 
Ingen bild

Moa

26 augusti 2019 10:12

Förlåt för att jag säger det men du var en ganska dålig sol som inte lyckades hålla borta regnet =P

 
Ingen bild

mormor

28 augusti 2019 11:58

Verkar kul där uppe i norr.
Fint och mysigt har du ordnat det med din lille kompis.
Skönt att följa dig på din blogg. Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agnes - 24 juni 2022 07:58

Vi kör en liten sammanfattning av våren med lite bilduppdateringar! Och vi börjar med påsk. Vi var ett litet gäng som stannade i Luleå under påsken och självklart var vi tvungna att ha tårta. Jag och Alex fixade pynt, av någon anledning var folk lite...

Av Agnes - 12 april 2022 20:14


Kände att det var dags för ett inlägg igen. Veckorna rullar på och jag har redan hunnit ha två veckors praktik. Jag ska vara 8 veckor på Lumire. Än så länge är det mycket information men väldigt intressant. Jag har ju precis läst VA-kurs och nu kan m...

Av Agnes - 24 januari 2022 09:51


Han vet att han egentligen inte får vara på bordet men ibland har jag inte hjärta att slänga ner honom... Och heller att ha sover där än att han ligger och biter mina tår när jag ska plugga! ...

Av Agnes - 22 januari 2022 22:31

Då är man ett år äldre!! Alex väckte mig halvt kl 00.01 för att spela Taylor Swift "22" så att jag skulle bli påmind om hur gammal jag blir. Resten av dagen har varit väldigt lugn, har myst och öppnat paket. Och självklart bakat! Jag va ju tvungen at...

Av Agnes - 22 november 2021 21:37


Efter en lång resa har han äntligen kommit hem till Luleå, lilla chip. (Döpt efter tekoppen i "skönheten och odjuret") Han är ganska klumpig och han en spännande vana att skrika när han går på lådan men han är söt så det kompenseras för allt jobbigt ...

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards