Alla inlägg den 2 oktober 2019

Av Agnes - 2 oktober 2019 13:13

Jag lever! Ironiskt nog blev jag genomförkyld efter förra inlägget och låg hemma med feber hela den helgen meeeen nu tror jag att jag äntligen är frisk! Jag lyckades till och med lösa hela första blocket med uppgifter i MATLAB så nu ligger jag bara ett block efter, ska försöka ta tag i det snart men just nu bakar jag kolakakor. Jag hade tänkt att jag ska baka det väldigt länge och så idag va det NRT-fika (med en ganska intressant föreläsare som pratade om hur man ska binda koldioxid till grundvattnet typ... hängde inte riktigt med, det va fika och jag fokuserade mest på hennes britiska engelska...) men då hade dom iallafall kolakakor. Det visade sig att en kolakaka inte räckte för mig för nu har jag gjort en halv sats som jag planerar att äta upp med en kopp kaffe medan jag pluggar matte. Väldigt bra plan.


Men föreläsningarna har börjat bli lite mer intressanta. De senaste lektionerna har det handlat om avfallshantering och VA och vi fick lära oss igår att antidepressivamedel gör så att abborrar bli för kaxiga och förlorar sin flycktinstinkt. Det gör att dom trotsar gäddorna och blir dödade. Abborrarna kommer alltså dö ut för dom tror att dom är oövervinnliga. Det tyckte jag va lite kul. Det komiska är dock att det är det enda som fastnade efter den föreläsningen... hoppas det kommer frågor om abborrar på tentan...

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen


Skapa flashcards