Direktlänk till inlägg 8 oktober 2019

Studieresa!

Av Agnes - 8 oktober 2019 15:49

Vill ni veta vad jag har gjort idag? Nä asså inget speciellt, bara hållit i en liten colaflaska på 3kg värd ungefär 1,3 miljoner? Vi har nämligen besökt björkdalsgruvan där vi fick se dagbrottet samt se processen för hur dom tar fram guldet i anrikningsverket. Kul!! Och jag insåg att lite kunskap om flotation och malning mm har fastnat efter en sommar på zinkgruvan, kände mig väldigt kunnig under rundvandringen. På förmiddagen besökte vi även Bolidens kontor där vi fick se stenar. Kolla på folk som kollade på stenar Och hade en kort föreläsning om? stenar!!! Jättekul! Iallafall betydligt roligare än gårdagen? Studieresan började ju igår morrse när vi åkte till Skellefteå och lyssnade på en föreläsning från kommunen där dom berättade lite om VA och avfallshantering. Låter kanske inte så kul men det va intressant (och dom va jätteglada över att vi va där OCH dom bjöd på nybakade bullar. Ja, jag kanske är lättköpt men det va ju fika?) Det som drog ner gårdagen va besöket till biogasanläggningen och till Skellefteås sopcentral. Biogasanläggningen hade nog varit jätteintressant men föreläsningen hölls av en person som bara hade lite övergripande koll på hur processen gick till (kunde inte riktigt svara på frågor eller så) och vi fick i princip inte se något av anläggningen (vilket vi kanske borde vara glada för, det luktade inte supergott direkt, och då hade det ändå inte varit nån leverans av slaktavfall?TACK OCH LOV!) Sen åkte bussen bara till sopcentralen, hon som höll i visningen pekade ut genom fönstret och sa ?där är vår deponi men den syns inte så bra? och sen åkte vi därifrån. Det hela kändes lite som om hon bara ville få det överstökat men men. Sen åkte vi till campingen där vi övernattade. Som ni hör har det varit lite roligare och mer händelserikt idag. Men nu ska det bli skönt att komma hem. Får se hur arg kiwi är på mig, får kanske muta henne med lite godis eller banan för att hon ska förlåta mig för hennes försenade ?frukost??

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agnes - 24 juni 2022 07:58

Vi kör en liten sammanfattning av våren med lite bilduppdateringar! Och vi börjar med påsk. Vi var ett litet gäng som stannade i Luleå under påsken och självklart var vi tvungna att ha tårta. Jag och Alex fixade pynt, av någon anledning var folk lite...

Av Agnes - 12 april 2022 20:14


Kände att det var dags för ett inlägg igen. Veckorna rullar på och jag har redan hunnit ha två veckors praktik. Jag ska vara 8 veckor på Lumire. Än så länge är det mycket information men väldigt intressant. Jag har ju precis läst VA-kurs och nu kan m...

Av Agnes - 24 januari 2022 09:51


Han vet att han egentligen inte får vara på bordet men ibland har jag inte hjärta att slänga ner honom... Och heller att ha sover där än att han ligger och biter mina tår när jag ska plugga! ...

Av Agnes - 22 januari 2022 22:31

Då är man ett år äldre!! Alex väckte mig halvt kl 00.01 för att spela Taylor Swift "22" så att jag skulle bli påmind om hur gammal jag blir. Resten av dagen har varit väldigt lugn, har myst och öppnat paket. Och självklart bakat! Jag va ju tvungen at...

Av Agnes - 22 november 2021 21:37


Efter en lång resa har han äntligen kommit hem till Luleå, lilla chip. (Döpt efter tekoppen i "skönheten och odjuret") Han är ganska klumpig och han en spännande vana att skrika när han går på lådan men han är söt så det kompenseras för allt jobbigt ...

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards