Direktlänk till inlägg 16 november 2020

Kalla mig för ekonom

Av Agnes - 16 november 2020 23:49

Idag kom överraskande resultat. I förra LP hade jag ju bara en riktig tenta så gjorde ett slappt försök med den dumma ekonomitentan. Jag hade två dagar på mig att plugg, fattade inget men man fick ha anteckningar under tentan så va ju värt att försöka iallafall tänkte jag. Tentan va flummig (vilket va väntat, det är ju ekonomi...) och på två av frågorna ordbajsade jag bara så mycket jag kunde om saker jag absolut inte hade koll på. Tredje frågan kändes ändå okej men man behövde över hälften på alla frågor för att kunna bli godkänd. Jag insåg direkt att det nog skulle bli en till omtenta innan jul. Men så idag kom resultatet på canvas, jag gick in och kollade och det omöjliga hade hänt. Jag hade fått 37 p! (30 va gränsen för godkänt) Jag hade till och med fått full pott på fråga 3!!! Så behöver ni hjälp med ekonomin är det bara att fråga, jag ska lära er ALLT jag kan... (Dvs inget för jag vet inte vad jag gjorde, men jag är godkänd iallafall!)

 
 
Ingen bild

Pappa

17 november 2020 09:40

Haha, stort GRATTIS till fina framgångar på den ekonomiska banan!
Känns tryggt att vi kan vända oss till dig när vi har frågor kring debit och kredit......

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agnes - 24 juni 2022 07:58

Vi kör en liten sammanfattning av våren med lite bilduppdateringar! Och vi börjar med påsk. Vi var ett litet gäng som stannade i Luleå under påsken och självklart var vi tvungna att ha tårta. Jag och Alex fixade pynt, av någon anledning var folk lite...

Av Agnes - 12 april 2022 20:14


Kände att det var dags för ett inlägg igen. Veckorna rullar på och jag har redan hunnit ha två veckors praktik. Jag ska vara 8 veckor på Lumire. Än så länge är det mycket information men väldigt intressant. Jag har ju precis läst VA-kurs och nu kan m...

Av Agnes - 24 januari 2022 09:51


Han vet att han egentligen inte får vara på bordet men ibland har jag inte hjärta att slänga ner honom... Och heller att ha sover där än att han ligger och biter mina tår när jag ska plugga! ...

Av Agnes - 22 januari 2022 22:31

Då är man ett år äldre!! Alex väckte mig halvt kl 00.01 för att spela Taylor Swift "22" så att jag skulle bli påmind om hur gammal jag blir. Resten av dagen har varit väldigt lugn, har myst och öppnat paket. Och självklart bakat! Jag va ju tvungen at...

Av Agnes - 22 november 2021 21:37


Efter en lång resa har han äntligen kommit hem till Luleå, lilla chip. (Döpt efter tekoppen i "skönheten och odjuret") Han är ganska klumpig och han en spännande vana att skrika när han går på lådan men han är söt så det kompenseras för allt jobbigt ...

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen


Skapa flashcards