Alla inlägg under december 2009

Av Agnes - 21 december 2009 16:00

I'm on my way
I'm on my way
Home sweet home


Tonight, tonight
I'm on my way
I'm on my way
Home sweet home

Mötley Crüe – Home Sweet Home - International

Av Agnes - 21 december 2009 13:57

Jag tror att vädret försöker ta igen att vi inte fått så mycket snö här uppe jämfört med alla där hemma för idag när jag vaknade var det mer eller mindre snöstorm.Centimeterstora flingor yrde omkring så att man knappt såg ut genom fönstret och allt var plötsligt täckt av ett tjockt vitt snölager. Inte för att jag har något emot lite mer snö men kunde det inte ha hänt någon annan dag, en dag när jag inte ska flyga hem.


Var nyss inne på luleå airports hemsida för att kolla om det var några förseningar och hittade ett väldigt tröstande meddelande:

"Pga snöoväder och halka samt stark vind är det problem med trafiken." Måste säga att det känns väldigt säkert att sätta sig i ett flygplan idag...


Om ni tycker att den grön färgen på alla länkarna är snygg så kan ni tacka Ida eftersom det var hon som valde ut den (det betyder att ni även kan skylla på henne om ni inte gillar den ;P)

Av Agnes - 20 december 2009 19:15

Nu är resväskan packad och bordet är överfyllt med skolböcker som jag borde ta med men inte orkar släpa på, egentligen är det en rätt bra beskrivning av hela mitt rum för tillfället. Överallt ligger det saker som jag tänkte ta med men kom på att det nog inte fick plats, antar att jag borde försöka städa lite...  Det känns minst sagt konstigt att vara tvungen att tänka på hur mycket kläder man måste ta med för att åka hem, hemma brukar ju allt sånt finnas, jag antar att hemma inte riktigt är hemma längre (Haha, förvirrande?).


Gissa om jag hade tråkigt igår kväll.. Någon som ser vilka bilderna ska föreställa även om ingen är färdigritad än och alla blev mer eller mindre fel?


Ledtråd: Alla är musiker men bara de två till höger är riktigt bra.



Kladd?


Av Agnes - 19 december 2009 18:49

Nu känns det att det snart är dags att åka hem men gissa om jag har börjat packa än? ;P Idag ägnade jag hela dagen åt att tvätta, visste inte att jag hade så mycket kläder! Mina grannar lär ha blivit lite smått irriterade om det var någon av dem som ville tvätta men det var ingen som sa nåt i alla fall...


Annars har jag mest suttit och kluddrat massa, vet inte vad det är med mig. Tror jag fick till ca. 20 bilder varav 1 föreställande Jack Sparrow där han ser ut att ha samma ögon som den bedjande katten i shrek, snyggt va? ;P Det börjar kännas lite som att jag valt fel inriktning, design kanske inte riktigt är min grej...

Av Agnes - 18 december 2009 15:13

Nu har i princip alla här åkt hem och de enda som är kvar har fullt upp med att plugga inför omtentor. Lite ensamt är det med tanke på att jag är van vid att umgås med folk från morgon till kväll men det är samtidigt skönt att få vara lite för sig själv.


Tanken var att jag skulle ägna de här dagarna åt att plugga men ni kan ju gissa hur det går. Igår sov jag ända till 12 och hade säkert sovit vidare om inte pappa hade ringt och väckt mig, ingen bra start direkt... Idag passade jag på att åka inte till stan och fixa de sista julklapparna eftersom det är så himla mycket folk där på helgerna. Tyvärr råkade jag göra ett stopp på biblioteket och fick med mig alldeles för många böcker hem så det är inte särskilt svårt att lista ut vad jag kommer ägna helgen åt.

Min tidigare så bra (um, nästan i alla fall ;P) studiedisciplin verkar ha försvunnit helt.

Av Agnes - 16 december 2009 16:30

Sista dagen i skolan men självklart kunde det inte sluta dramafritt. Ni kommer ihåg allt klantigt jag gjorde förra veckan? Sen dess har jag faktiskt lyckats klara mig rätt hyfsat utan andraincidenter tills idag på den sista matteföreläsningen för året...


Rätt som det var började jag störtblöda näsblod utan minsta förvarning och som om inte det räckte satt jag dessutom mitt inne på en rad utan möjlighet att ta mig ut. Som tur var hade Irmeli, som satt brevid, papper tillgängligt annars vet jag inte hur det hade slutat. Nu gick det ganska bra förutom att jag hade blod över hela händerna och ned till armbågarna, det såg ut som jag hade mördat nån eler ett par stycken! När vi äntligen fick en kort rast kkunde jag passa på att smita ut, gissa om folk kollade konstigt på mig ;P

Av Agnes - 12 december 2009 21:06

Sittningen igår var riktigt kul även om musiken som vanligt kunde ha varit bättre... Många hade klätt ut sig och några få hade verkligen lagt ned tid på det precis som med gycklen. Snyggast var som vanligt de som anordnade sittningen, denna gång utklädda till matador och tjuren ferdinand.

Tänker inte tråka ut er med en lång beskrivning av allt som hände så det får räcka med att säga att fyra timmar gick väldigt fort.


Det belv en ganska sen kväll och jag kom nog inte i säng före halv 5. Sen vaknade jag självklart tidigt och kunde inte somna om så att säga att jag är trött är en lätt underdrift. Har gått omkring med feber hela dagen men hoppas att det ska gå över tills imorgon för jag vill verkligen inte bli sjuk nu!


Har även kollat igenom bilderna från igår men alla är mer eller mindre suddiga så ni får nöja er med den här bilden på mig, man ser åtminstonde öronen och grytlappen ;P

  

Av Agnes - 11 december 2009 17:45

Nu är det dags att sätta på sig öronen och grytlappen innan jag sticker iväg till STUK för den årliga julsittningen. För er som inte redan hört det ska jag gå som mimmi pigg vilket innebär massa rött och rosetter, låter verkligen som min stil va? Lovar att lägga upp en bild lite senare (om jag kommer ihåg att ta nån vilket ni som känner mig vet att jag inte kommer göra)


Och så har jag också nöjet att meddela att "alla" hade fel! Jag har varken klämt mig i en frys eller slagit mig på en kudde XD

Däremot har jag bränt mig (igen!) och fått ett stort blåmärke när jag välte slalomskidorna över mig själv...

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen


Skapa flashcards