Alla inlägg under maj 2012

Av Agnes - 28 maj 2012 20:50

Nu är det snart dags, imorgon är det mattetenta och exakt en vecka kvar tills jag åker hem. Den här veckan har varit ganska händelselös... Skrev en deltenta i kemi som förhoppningsvis gick ganska bra och ägnade resten av tiden åt att plugga matte med Amanda, om jag inte klarar den här tentan nu... Helgen var ungefär lika lugn den, njöt av solen, grillade (utan att bränna vare sig mig eller maten, jag är ganska stolt =) ) och kollade faktiskt lite film trots det fina vädret. Lördag natt blev jag väckt av skönsång då några tydligen ville fira den svenska segern med att tävla om vem som kunde sjunga "Euphoria" högst och falskast, kan intyga att de gjorde ett riktigt bra jobb!


Gissa vad jag fick idag? Bilderna från kaptensbalen har äntligen kommit! Och eftersom jag tror att jag kan ha lovat att visa bilder plus att jag har lite dåligt samvete för hur dålig jag har varit på att skriva under året tänte jag lägga upp dessa underbart vackra foton här. (Dumma fotograf som inte ville ta en seriös bild pga mitt röda hår, om jag ngåonsin går på någon mer bal ska jag färga om håret innan dess =P ) Ni får ursäkta bildkvaliten, orkade inte skanna in bilderna utan nöjde mig med att ta kort med mobilen.


Håll tummarna för mig imorgon =)

           

     

Av Agnes - 19 maj 2012 19:39

Nu är det inte lång tid kvar till sommaren. Det betyder tyvärr att det inte heller är lång tid kvar till tentorna vilket inte känns lika kul... Den här veckan har jag dock varit väldigt duktig när det gället pluggandet, vilket är mycket tack vare Amanda som fått mig att sitta  i skolan mellan nio och fem varje dag (förutom idag när vi tog sovmorgon och sen gav upp efter fem timmar men det är ju trots allt lördag). Det positiva är att det börjar märkas resultat på allt plugg för helt plötsligt börjar jag förstå vad jag håller på med igen så med lite tur ska nog tentorna gå att klara. Det negativa är att den här veckan verkligen har försvunnit och nu är det som sagt inte många veckor kvar här uppe och det finns saker som jag vill hinna med innan jag åker hem (typ årets första dopp, skogsgrillning mm) men det ska nog gå. Hemresan är bokad så på morgonen onsdag 6/6 kommer jag hem =) 


Inser att jag inte har skrivit nåt om varken m-bankett eller kaptensbal här, den korta versionen är att jag hade en rolig helg med alldeles för lite sömn. Den långa versionen inkluderar en fredag med blinddate, vildsvinsfilé, magdans och ståltrådsblommor samt en lördag med långdans i balklänning, mer eller mindre nakna köksare, kängerukött, gråtande raggningsförsök samt hemleverans av en av nämnda köksare. Fullt upp? Minst sagt! Det är inte en helg jag kommer glömma i första taget. Än så länge har jag inga bilder att dela med mig av men förhoppningsvis kommer det snart.

Av Agnes - 1 maj 2012 19:41

Det blev inget första maj-dopp i år heller, med tanke på att både snö och is ligger kvar och att vattnet snarare är en stor slaskpöl tycker jag att jag har en hyfsat bra anledning. Tänkte satsa på att hinna ta första doppet innan jag åker hem för sommaren, det är ju faktiskt bara drygt en månad kvar. Har däremot hört rykten om att Agnes var duktig och höll liv i traditionen när alla vi andra fegade ur, bra kämpat! =)


Firade valborg med att äta gott och kolla på fyrverkerier, kort sagt ett väldigt lugnt firande som avslutades med en kopp te. Hela helgen har egentligen varit väldigt lugn vilket nog behövdes om jag ska orka med nästa helg med både m-bankett, kaptensbal och efterstäd, det kommer inte bli mycket fritid då...


Ser det inte inbjudande ut för ett dopp? Tror det var ett smart val att vänta nån månad =P

 

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen


Skapa flashcards