Alla inlägg under februari 2012

Av Agnes - 26 februari 2012 18:14

Känner mig ganska duktig, den här veckan har jag beställt balklänning, bokat tågbiljetter och fixat sommarjobb. Dessutom har jag fixat massa med projektarbetet (upptäckte att det var väldigt effektivt att muta mina gruppmedlemmar med semlor, tror aldrig jag har sett de jobba så bra...) och som vanligt massa STUK, känns som att det börjar ta upp allt mer tid. Nästa vecka är jag upptagen måndag, tisdag och onsdag kväll bara pga café, dumma alkoholutbildning...


Nu i helgen borde jag ha pluggat jättemycket men tror ni att jag gjorde det? Nej, självklart inte. Irmeli hade fest, sen åkte vi längdskidor (eller snarare gick i spåret med skidor på fötterna) passade på att storhandla när vi ändå hade tillgång till bil och så var det SM i snöbollskrig och fyrverkeriskjutning igår. Idag var jag hemma hos Amanda och pusslade men har faktiskt varit duktig och skrivit klart teori-delen till vår rapport också så har inte alltför dåligt samvete.


Imorgon måste vi ställa upp på en fotografering av nån dum anledning, tydligen vill webbredaktören kunna visa upp bilder på bra projekt- och lärarsammarbeten och det innebar att de ville ha en bild på våran klass, jag som älskar att vara med på bild!


Den 9/3 sätter jag mig på ett tåg hem, längtar redan =) Sen blir det typ-Idre med familjen istället för pluggande inför tentan men det får det vara värt! Jag hinner ju kanske hinna plugga lite på tåget tillbaka till Luleå igen =P

Av Agnes - 8 februari 2012 21:26

Nu har jag fått sån där norrlandssjuka igen. Den där när man tror att -20grader är varmt bara för att det några dagar tidigare var lite kallare. Idag vet jag inte vad jag tänkte med för trots att termometern visade -22grader bestämde jag mig för att gå ut och slänga sopor i mysbyxor och en t-shirt, detta trots att min förkylning fortfarande inte helt gett med sig. Okej, det är inte direkt långt men det tar ändå ett par minuter och då sprang jag ändå tillbaka för att få upp lite  värme. Jag borde skaffa en varningsröst till min termometer, någon som säger åt mig att "ja, det är fem grader varmare än det var igår men det är fortfarande KALLT! Ta på dig långkalsonger och mössa", fast frågan är om jag skulle lyssna på den ändå... Saken är den att jag har jättebra kläder för att klara av kylan men jag har i princip aldrig använt alla vid samma tillfälle eftersom jag alltid tänker att om jag tar den tjocka mössan bli jag ändå så varm att det räcker med de tunna vantarna och långkalsonger istället för termobyxor osv. konstigt om jag blir förkyld?


Mina händer är täckta av småsår från caféets städdag igår, vem kom på tanken att låta mig städa en varm ugn? Inte nog med att jag brände mig på ett antal ställen (bla. armbågen) på något sätt lyckades jag även skära/riva upp ett par fingrar, fråga mig inte på vad... Dessa sved ganska mycket när jag skulle baka muffins idag, limesaft är inte roligt att få i öppna sår kan jag intyga om.


Det hände nåt hemskt imorse, jag kollade på godmorgon sverige när de intervjuade Reinfeldt (orka stava rätt) om hans nya pensionsåldersförslag och plötsligt insåg jag att jag inte bara var intresserad av vad de pratade om, jag förstod det också. Det är bara att inse att jag nog håller på att bli vuxen, inte nog med att jag dricker kaffe, nu börjar jag vilja ha lite koll på politik också? Vem vet, nästa val kanske jag faktiskt vet vilka jag ska rösta på innan jag står i röstbåset =P Detta i kombination med att jag ägnade gårdagsnatten åt att kolla på en dokumentär på en reklamfri kanal utan att ens vara nära på att somna borde ge mig ett antal vuxenpoäng. Sen att jag råkade kolla på ett par disneyfilmer under tiden som jag bakade idag kanske tar bort några av dem men ändå, skrämmande =P

Av Agnes - 4 februari 2012 19:44

Jag är speciell!  Eller kanske bara lätt hypokondrisk (stavas det så?)... Köpte hostmedicin idag och nu är hostan bättre men ersatt av en konstig huvudvärk och yrsel vilket även råkar vara några av biverkningarna enligt bipacksedeln. Fast oavsett om jag nu är känslig eller bara inbillar mig så är det betydligt bättre än den där envisa hostan. Jag vaknade flera gånger inatt pga den och får en konstig järnsmak i munnen varje gång jag hostar så lite huvudvärk kan det vara värt!


Som de flesta av er vet har det varit ganska kallt här... Inatt var det tydligen behagliga -34,5grader, är glad att jag inte behövde vara ute då. Nu är det ungefär tio grader varmare och när jag var i stan med Sofia var det faktiskt inte så farligt kallt, har däremot införskaffat ett par rejäla tumvantar för det kändes lite fel att bara ha tunna skinnvantar på sig.

Av Agnes - 3 februari 2012 18:39

Tillbaka efter skidresan, kom hem redan i söndags men som vanligt tar det en stund för mig att ta tag i skrivandet. Det var en kul resa, ganska långt att åka och inte så många preparerade pister men ändå kul. Jag och Sofia delade stuga med fyra andra och det fungerade förvånandsvärt bra med tanke på hur liten stugan var och att det var personer jag aldrig pratat med tidigare. Kanske/antagligen är det lättare att komma överens med okända människor, man tar mer hänsyn... Som sagt var det inte så många backar men jag hittade ett par som var riktigt roliga och jag upptäckte att jag älskar mina nya skidor! Dock märkte mina ben av skidorna är lite mer krävande än mina gamla för redan efter första dagen var jag matt i lår och vader. Sista dagen gick alla krafter åt och det var knappt att jag orkade ta mig tillbaka till stugan (hade jag haft chansen hade jag däremot gärna åkt nåt mer åk i backen så kanske var jag inte fullt så slut ändå...). Hemresan kändes som den gick fortare men klockan hann ändå närma sig tolv innan jag var hemma så det blev en jobbig måndag.


Studiebesöket funkade ganska bra trots bara ett par timmars sömn, däckade ganska snabbt när jag kommit hem. Känner av att jag är i minoritet på företaget ibland då jag är den enda tjejen och ingen av arbetarna är under 50. Skämten, eller jarongen som de hela tiden envisas med att säga, är kanske inte riktigt min smak så jag använder mig mycket av tekniken "le och nicka" vilket fungerat hittills. Börjar dock tröttna på att höra att jag borde stanna hemma nästa gång eftersom jag distraherar gubbarna, en gång okej, lite kul men den tionde? Lite tjatigt... Ska jag ta det som en "komplimang" eller som ett lite snällare sätt att säga "försvinn härifrån"? =P Men annars är det ett roligt projekt, känns som att vi skulle kunna förbättra ganska mycket. Det svåra kommer bli hur man ska förklara allt på ett sånt sätt att ingen tar illa upp men det är ett senare problem.


Idag har jag inte ens vågat sticka näsan utanför dörren på grund av kylan. För tillfället visar termometern på -26,4 men har hört rykten om att det varit ännu kallare... Jag ligger hemma med en helknäpp hals och host som förhoppningsvis ska ha gått över tills imorgon så tänkte ta det säkra före det osäkra och hålla mig inomhus. Blir en lugn filmkväll med massa te och halstabletter som får hela min mun och tunga att domna men inte verkar göra så mycket mot halsen, vad är vitsen med det?

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen


Skapa flashcards