Alla inlägg under april 2012

Av Agnes - 29 april 2012 18:00

Den här helgen har jag känt mig riktigt duktig! Igår lyckades jag laga en punktering på mitt cykeldäck =D Okej, jag fick lite hjälp av Amanda med hur man gjorde men jag lyckades göra det helt själv och det bästa av allt, det fungerade. Med tanke på att jag får två år sen inte ens kunde få min cykelpump att fungera tycker jag att det är ett stort framsteg.


Dessutom passade jag på att hjälpa Amanda att byta däck på hennes bil. Egentligen bestod mitt jobb mest av att förflytta däcken och det var Amanda som gjorde själva bytandet men jag fick i alla fall känna mig lite stark när jag fick loss en mutter som Amanda inte orkade lossa (kan dock tillägga att den enda anledningen till att jag lyckades med det var att en klasskompis gick förbi och tipsade om hur jag skulle göra). Tillfredsställensen över att ha lyckats med det försvann däremot ganska snabbt då jag gick vidare till nästa däck och inte fick loss en enda mutter... En kille som gick förbi såg nog att det inte gick så bra för mig för han erbjöd sig att hjälpa till, det var nästan pinsamt hur lätt det gick för honom att bara lossa de *** muttrarna även om han var snäll och erbjöd ursäkten att de säkert etsats fast.


Jag upptäckte att killar tydligen inte tror att tjejer kan byta däck eller laga en punka för i princip varenda kille som gick förbi kom med nån kommentar om hur man kunde göra det bättre eller frågade om de skulle hjälpa till med nåt, däremot var det inte en enda tjej som sa något. Eller, jag ska omformulera mig, varenda kille som gick förbi när inte Amanda var i närheten frågade om jag behövde hjälp, när vi var två var det nästan ingen som sa något. Eller så är det kanske jag som ser ovanligt hjälplös ut när det gäller meckande...


Idag har jag tråcklat hela fållen på min balklänning så att jag ska kunna sy upp den inom snar framtid. Det syns på mina fingrar att jag och nålarna inte kom så bra överrens men nu är jag äntligen klar med det =) Kan ju tillägga att det började bli i sista sekunden eftersom kaptensbalen är på lördag så det är inte ens en vecka kvar, tiden försvinner så otroligt fort.



Av Agnes - 6 april 2012 17:05

Glad påsk! =) Första lediga dagen har firats med matteplugg och städning, blir ni inte avundsjuka? Passade även på att riva bort övre lagret hud på min tumme när jag skulle riva lime, var jättekul att fin in citrussaft i såret sen. Jag är medveten om att det är en fånig liten skada men det svider ändå och med tanke på att det är fjärde gången på tre dagar som jag får småsår/rivmärken har jag börjat tröttna lite. Ska försöka hålla mig borta från knäckebröd, dörrhandtag, kuvert och rivjärn ett tag =P


Påsken hade jag tänkt fira med grillning och spelkväll ikväll (trots att det är långfredag, visst är vi hemska?) med Sofia, Amanda, Marcus och Pelo =)Imorgon blir det tre-rätters med Sofia, får se om vi lyckas med det.

Av Agnes - 2 april 2012 18:39

Jag är tillbaka. Det är egentligen ett par veckor sen nu som jag kom tillbaka till Luleå men som vanligt har jag hunnit glömma bort att den här bloggen existerade och därav har det varit dåligt med uppdateringar. Tentaperioden är förbi och avslutades med ännu ett tentaröj som inte blev riktigt så lugnt som jag hade planerat... Men vi hade kul ändå och nu är alla spår av permanentpenna borttvättade från mina armar =)


Den nya läsperioden har inte haft nån lugn start direkt och redan imorgon har vi första deltentan i kemi. För mig som inte är så förtjust i kemi och inte kommer ihåg ett dugg från gymnasiet kommer det här bli en kul läsperiod! Speciellt eftersom vi även läser en mattekurs som bygger på tidigare kurser som jag tyvärr förträngt, jag hade hoppats att jag var av med alla derivator och integraler vid det här laget.


Jag kommer inte att åka hem över påsk vilket känns lite tråkigt. Det var så få dagar som jag hade ledigt och jag misstänker att jag kommer ha massa pluggande att ta ikapp så får vänta till sommaren med nästa hemresa, å andra sidan är det inte särskilt lång tid kvar.


Tror inte jag har några roliga historier att berätta. Inga konstiga skador eller mystiska blåmärken (förutom ett på mitt knä som jag inte har en aning om hur det kom dit men misstänker att det var ett gammalt blåmärke som kom tillbaka) eller andra klantiga incidenter. Det har faktiskt varit misstänkt få klantrelaterade händelser, antingen håller jag kanske på att växa ifrån den (hoppas, hoppas) eller så sparar jag ihop ett lager inför något stort...

   

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen


Skapa flashcards