Alla inlägg under februari 2013

Av Agnes - 23 februari 2013 18:31

Besteg ett berg igår. Ett enormt. Av snö. Det var skoj.


(Klicka på bilderna om ni vill ha dem STOORA och fina!) ((okej kanske inte så fina.....))

Försök till gruppbild... gick inte så bra.

  Bomben!!

  Yeeah!

  Bevis på att Moa leker i snön - och att SHE LIKES IT!!

     Vem kan stoppa oss när vi bara rullar fram??!


Begav oss sedan in för lite värme (i form av en helt enorm godispåse) och film. Efter noga övervägande blev det "the life of pi" - en film som fått mycket bra recensioner. Visade sig att man kan få in jäääkligt mycket konstigheter på drygt två timmar....


Fortsatte vårat konstiga-filmer-marathon imorse med "black swan", mlite annan kategori av film men lika konstig den! Gav upp filmerna sen och bestämde oss istället att det var dags att tillverka lite monster!! Efter några mindre missöden (som att moa numera har en rosa ugn, att monstrena faktiskt ser ut som riktiga monster - äckliga, samt att vi aldrig i livet kommer kunna äta upp dem) så fick vi alla fall till det - eller ja, bestäm själva:


       

Av Agnes - 22 februari 2013 17:32

Jag har besök! Mitt rum ser ut som ett bombnedslag och jag kommer snart att gå in i sockerkoma med ändå =D Vi ska snart iväg och tortera Sofia som jobbar i café och ge de små monstren koffein, kanske inte min bästa idé...


Besök till Luleås lilla hackspett i is med tillhörande isbana, tydligen var vi tvugna att leka turister vilket betyder att ni har några fina bilder att njuta av. Ida hittade även en läskig isbebis som hon ville ta kort på. 

 

   

Av Agnes - 20 februari 2013 22:02

Tänkte passa på att slänga iväg ett inlägg innan jag drar (pappa klagar...)

Ska strax gå iväg till bussen får att hoppa på tåget till Luleå. Ska bli tokigt mysigt! 


Veckan har varit bra. I helgen var jag i Stockholm - Jocke, knäppisen, fick för sig att han ville dit så då blev det en dag i huvudstaden - jag fick glass så jag var nöjd. Igår hade jag min biologilabb - fick använda min EGEN labbrock! Vita rockar och blåa gummihandskar - det är grejer det! Hade smått ångest över själva labben dock, med tanke på erfarenheter från kemilabbarna.... Det visade sig dock vara en riktigt bra labb! Vi fick stycka lite växter, leka med gifta och kolla på vitlökar... Lite flummigt men ganska sköj. 


Äääääh det här vart också lite flummigt... Ska dra nu anyways... Kommer kanske lite multiuppdateringar från BÅDE mig och Moa från LUUUUULEEEEÅÅÅÅÅÅ!!!




Av Agnes - 19 februari 2013 16:56

Känslan när man är jättestressad inför en redovisning dagen efter somman inte får till, går in och kollar mailen och upptäcker att redovisningen är framskjuten till obestämt datum, nice!!! Det betyder att jag hinner gå på cafés spelkväll och kanske ta ikapp lite annat plugg imorgon förmiddag så att jag slipper plugga när Ida och Agnes är här. Och ytterligare en bonus, verkar som att jag är helt ledig på fredag också eftersom de föreläsningarna jag skulle ha haft även de flyttas. Samma lärare som jag tidigare klagat så mycket på men den här gången blev jag faktiskt glad av hans sista-minutenändringar.

Av Agnes - 15 februari 2013 20:01

Är på mycket bättre humör idag! Har en lasange i ugnen (blev inspirerad av att prata med Ida igår) så nu blir det spännande att se om jag kan lyckas, luktar åtminstone gott. Har även mängder av disk som jag verkligen borde ta tag i och en tvättmaskin igång, känns som att det kommer att bli en seg kväll ändå... Agnes tipsade om att jag skulle vara snabb på att göra alla de tråkiga sakerna så att jag kunde kolla på en film efteråt, ska kanske följa hennes råd och öka tempot lite.

Av Agnes - 14 februari 2013 19:02

Är på riktigt j*vla dåligt humör idag! Inte ens brownies kunde bota det... Fick tillbaka vår rapport i simuleringskursen idag och det var inga roliga kommentarer... Inte en enda mening om något som var bra och massa kommentarer om saker jag inte alls höll med om, hur *** ska vi kunna skriva en nulägesbeskrivning när vi inte fått prata med företaget eller någon form av information om hur produktionen fungerar idag? Vissa saker hade de rätt om, alla kommentarer var inte värdelösa men ändå, inte jättekul att fixa till saker man inte håller med om... Jag har så stor lust att bara slå till något just nu (nöjde mig med min kudde, tänkte att jag inte skulle få några blåmärken av den) eller bara skrika. Det hade varit mer okej om vi fått det för tre veckor sen, när jag faktiskt var insatt i arbetet och kunde förklara det på ett bra sätt, nu hade jag faktiskt hunnit förtränga det mesta, men nu hade tydligen läraren glömt att vidarebefodra mailen så vi fick vänta. I början av nästa vecka räknar han med att vi rättat allt eller kommer med goda motiveringar för varför vi inte gjort om vissa saker, woho!


Dessutom lyckades jag inte skriva nån bra text till vår nuvarande rapport utan allt blev bara konstigt och det där med att söka sommarjobb eller läsa en seminarieuppgift var bara att glömma. Kort sagt, värdelös dag! Det är för dagar som denna som jag har min arga spellista, One hour of hate, det hjälper faktiskt lite att höra andra skrika av sig. Nu ska jag ut på en promenad med Irmeli och försöka kyla ner min hjärna lite sen ner i sängen med en skräckfilm som planerat, istället för att planera mord på tidigare nämnd lärare kanske det hjälper att se andra dö en lång och plågsam död (tänk er ett ondskefullt skratt).


Just det, trevlig alla hjärtans dag allihopa <3

Av Agnes - 13 februari 2013 20:46

Hade en hemst föreläsning imorse, eller egentligen är det taskigt att kalla den hemsk för läraren var faktiskt bra och kunde ämnet men det var i princip omöjligt att hålla sig vaken. Vi hade ett dubbelpass med samma ämne och läraren var inte van vid vårt schema för han bara körde på... Efter drygt en timme fick vi fem minuters paus och sen körde han på över vår halvtimmes schemalagda rast, en rast som behövs för att vakna till på förmiddagen. Dessutom frågade han när vi hade tio minuter kvar innan lunch om vi ville ha en ny paus innan han körde vidare eftersom han hade tänkt att gå över med en halvtimme... Tydligen hade han missat den lilla detaljen att människor har väldigt svårt att koncentrera sig mer än 45 minuter i sträck. Att föreläsningen dessutom hölls på engelska med rejäl svensk dialekt gjorde det inte lättare att hänga med och anteckna så nu består mina sidor mest av kladd och låttexter.


Vårt projekt i den andra kursen går långsamt framåt även om vi nog ätit fler semlor än vi skrivit sidor till rapporten men det var ju faktiskt fettisdag igår. Besöket i Skellefteå var intressant även om det kanske inte tillförde jättemycket och jag har äntligen börjat förstå hur produktionen av takstolarna går till (det är inte lätt när produkterna är 33meter långa och stationerna är utplacerade lite var som helst...).


Har laddat upp inför morgondagen med att baka hasselnötsbrownies. Jag planerar att köra ett stenhårt pass på gymmet, plugga järnet (har börjat bygga upp en liten hög av uppgifter som jag MÅSTE ta tag i nu) och sen tillbringa kvällen framför tvn med choklad och en läskig film (samt eventuell barnfilm för att jag ska lyckas somna efteråt).

Av Agnes - 13 februari 2013 18:58

Hade tänkt ha en överdrivet lugn och seg kväll, ta igen lite sömn, kanske plugga lite, söka några sommarjobb.... men näe!


Ska dra till nation istället och kolla champions league (moa - det är fotboll! tydligen bra fotboll...). Blev lite avundsjuk på Jocke som är i Spanien nu för att kolla matchen live - men fotboll och öl med Theres (och större delen av Uppsalas studenter verkar det som) är inte så långt ifrån! 


Btw! Fick hem ett packet för några dagar sedan (försenad julklapp från moa) - ett gäng böcker, bland annat den mycket efterlängtade "zombie racoons and killer bunnies"! Har bara läst första kapitlet än så länge, men jag måste säga att jag är smått förälskad - Stephen King möter Monty Python i en härligt twistad, konstig, brutal och jäkligt awesome blandning! 

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards