Alla inlägg under mars 2020

Av Agnes - 16 mars 2020 10:13

Har ni någongång haft lust att spring runt i en sunkig overall, solglasögon och mössa medan ni tvingar en grupp okända personer lära känna varandra och sedan (efter en och en halv vecka) med största sanolikhet få nollesjukan? Det ska nämligen jag göra till hösten eftersom jag ska phösa! Jag har blivit antagen att phösa HPK och NRT (det vill säga mitt program, naturresursteknik, och systerprogramet, hållbar process och kemitiknik.) Jag ska phösa tillsammans med två äldre NRTare, två HPKare som jag hade nollning tillsammans med och två rymdare (som kommer försöka sno över alla till rymd) Det var phösarsittning i fredags så har lärt känna gruppen lite bättre, det är lite speciella individer men tror att vi kommer bli en bra grupp när vi lär känna varandra lite mer. 


I övrigt har det inte hänt så mycket. Tentap drar igång nu den här veckan så kommer bli mycket plugg framöver. Men det kanske är lämpligt, lättare att isolera sig från corona liksom och förhoppningsvis kommer det inte vara lika mycket folk i skolan så det blir lättare att hitta någonstans att sitta och plugga. Sen får vi väl se hur det blir med tentorna. Både kemi och fysikföreläsarna avlutade sista föreläsningen med att säga att vi får se hur det blir och uppmanade oss att gå hem och isolera oss... Tycker det hela känns liiiiite överdrivet men men, får se hur länge man kalarar sig utan att bli sjuk...


Ps. efter klagomål från mamma, då jag tydligen inte har tagit tillräkligt bra bilder på Alex, kommer här bilder       från i lördags. Det var fint väder  (och jag tvingade honom att ställa upp på att bli fotad) 

         

Av Agnes - 2 mars 2020 12:05

Igår va jag för första gången (om man inte räknar med nolleP) på bio i skolan! Jag brukar alltid missa det men den här gången var jag tvungen att gå, dom visade nämligen Frozen 2. Jag hade riktigt låga förväntningar men eftersom finsittningen på lördag har frozen-tema tänkte jag att det kunda vara kul att ladda upp lite. Bästa beslutet på länge. Jag hade med en termos med te och några digestivekex och satt invirad i men halsduk= mysigt. Självklart var Olaf rolig genom hela filmen men helt plötsligt har filmskaparna lagt in en musikvideo (?) med renar! Man trodde filmen hade nått sin topp men så kom  en låt med tonartshöjning och en kör med renar som sjöng "lalalala". I och för sig vara jag ganska trött och hade inte druckit något kaffe på hela dagen igår  vilket kan ha bidragit till att jag tyckte att allt va jätteroligt...men men, jag rekomenderar starkt att ni kollar på den ändå!

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen


Skapa flashcards