Alla inlägg under oktober 2011

Av Agnes - 19 oktober 2011 21:24

Ikväll var min första riktigt lediga kväll på länge =) Redovisade den sista CAD-uppgiften idag och satte ihop en powerpoint inför morgondagens redovisning (som jag slipper medverka i) så nu är alla uppgifter för den här läsperioden avklarade! Visst har jag ett CAD-prov imorgon men det är bara om man vill ha högre betyg och inget man kan plugga inför så jag tänker inte stressa upp mig inför det. Nästa vecka blir det ytterligare två tentor, en frivillig för hägre betyg och en gammal som jag släpar på men det där ska jag ta tag i på fredag. Tills dess tänker jag faktiskt ta det lugnt och ge mitt huvud en chans att återhämta sig lite eftersom den där *** huvudvärken inte vill släppa (vilket nog inte är så konstigt med tanke på att jag i princip suttit vid en dator konstant sen i lördags och inte vilat den tid jag antagligen borde ha gjort...)


Ja, det har inte hänt så mycket roligt den senaste veckan. Som ni kanske förstod av ovanstående text har det varit ganska mycket pluggande men så brukar det vara i slutet av en läsperiod. En lärare totaldissade vår rapport och påstod att om vi lämnade in en sån dokumentation skulle vi aldrig få något mer jobb från det företaget, lite taskigt kanske men vi fick godkänt tillslut. Ida påstod att hon skulle köpa "en mysig madresserad cell" åt mig så att jag inte skulle kunna skada mig lika mycket. Jag tror dock att jag föredrar mormor och morfars förslag om att bära hjälm dagtid (ev. även nattetid pga av hyllorna) eller kanske Sofias om en stor upplåsbar rymddräkt...

Av Agnes - 14 oktober 2011 22:08

Jag har äntligen tillfrisknat från förra helgens skjukdom =) Delvis var det nog mitt eget fel att sjukdomen bröt ut eftersom jag var korkad nog att missa bussen och gick drygt 3kilometer hem med begynnande feber... Fick en lätt utskällning av Amanda som påpekade att hon faktiskt har bil och hade kunnat komma och hämta mig men så långt tänkte ju inte jag (Sofia erbjöd sig även att komma och hämta mig på cykel men kändes lite onödigt eftersom hon också höll på att bli sjuk).


Så vad är det första jag gör nu när jag äntligen är tabletfri? Jo jag ser till att skaffa mig (i alla fall om jag får gissa) en lätt hjärnskakning och en väldigt öm armbåge efter att jag halkat på dörrmattan. Detta hände samtidigt som jag pratade i telefon med mamma så jag vet inte om det var förvirring eller på grund av henne som jag lyckades hålla mig från att rabbla upp en fin svordomsramsa, jag lovar att jag har tänkt den nu i efterhand! Nu är det sex timmar sen jag la mig raklång genom hallen om drämde ner huvudet i golvet, som tur var tror jag att armbågen tog det värsta av fallet men jag är fortfarande alldeles yr och för hastiga rörelser resulterar i lätt illamående. Ska tillbringa resten av kvällen i min säng med en bra film , inte ens jag borde kunna göra mig illa då! Fast jag har ju iförsig de där hyllorna ovanför sängen...


Tror att veckan varit jobbigare än jag trott för jag känner mig helt sjukt trött och det här med att försöka formulera meningar var jobbigare än jag trodde.Fick till och med stänga av musiken eftersom det blev för mycket att koncentrera mig på och så känslig brukar jag aldrig vara (jag menar, jag har växt upp med två småsystrar, man lär sig att klara av att stänga ute bakgrundsljud ;P). Dessutom behöver jag vara pigg och glad imorgon eftersom jag har en hel presentation om skittråkig robotstyrning att sätta ihop tills på måndag, ser verkligen fram emot det...

Av Agnes - 6 oktober 2011 22:06

Förlåt för dålig uppdatering av bloggen men har för tillfället lite för mycket att göra och då blev det här bortprioriterat och kommer nog bli det ett par veckor framöver tyvärr... Kurserna som startade så lugnt har nu kommit igång ordentligt! I automatiseringskursen har jag för tillfället tre moment samtidigt som ska göras och cad-kursen fyller hela tiden på med övningar och projekt som ska redovisas. Dessutom är det där *** café-laget som tar upp bra mycket mer tid än jag egentligen hinner med det har blivit bättre så börjar se ljuset i tunneln =P


Jag har haft en bränna-mig-period den senaste veckan. Först drog jag stryckjärnet rakt in i magen (fråga mig inte varför) vilket resulterade i ett litet gulligt märke. Sen var det yoga och twister där jag på något sätt lyckades skaffa mig ett antal brännmärken på fot och armbåge, antagligen genom lite för ivriga rörelser eller liknande. Slutligen hällde jag ut kokhett pastavatten över mitt högra ben och fick en decimeterlång brännblåsa på låret i belöning (som tur var minskades den väldigt snabbt och numera är den uppdelad i småblåsor som inte ser riktigt lika läskiga ut men skaver vilka byxor jag än har på mig).


Lite snabb övrig information: Hyllorna sitter fortfarande uppe och har inte attackerat mig än. Jag har ett 3000bitars pussel liggandes på mitt bord som jag har svårt att hålla fingrarna borta från (tack mormor och morfar =) ) men tyvärr inte hunnit lägga mycket mer än ramen på. Grytlappspojkvännen verkar ha försvunnit helt, snyft ='( Imorgon är första dagen på länge som jag inte behöver ställa väckarklockan på 06.50 så tänker lyxa till det med en halvtimmes sovmorgon =)

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen


Skapa flashcards