Alla inlägg under september 2019

Av Agnes - 19 september 2019 20:48

Jag är fullt medveten om att jag inte bloggat på ett tag nu (men tack för påminnelserna mamma och pappa) Det har bara varit lite mycket. Mina dagar har varit: vakna-gå till skolan-försöka hålla mig vaken på föreläsningar-sitta och plugga-komma på vad jag ska äta-försöka laga mat-sova

Jag är iallafall i princip frisk nu! Hostan och huvudvärken har försvunnit och istället ersatts av snuva? men det är nog för att det börjar bli lite kallt (knappt 2° imorrse)
Jag har även försökt laga lite mer mat och har redan tröttnat på att försöka komma på vad som är gott och lätt att laga? nästan all min mat involverar krossade tomater men det är ju gott sååå ska inte klaga (välkomnar dock förslag på annan mat)

Sen jag skrev sist har jag även börjat småhata MATLAB (ett program som vi ska använda i mattekursen). Jag har noll koll på vad jag gör men sist jag försökte göra en uppgift fick jag iallafall fram en graf som såg rätt ut, jag vet dock inte exakt hur jag gjorde men men? har ju ett tag till på mig att lära mig (yay) Vi har även börjat ha lite roligare sten-föreläsningar (har inte ens behövt kaffe för att ta mig igenom dom, vi har bytt till en lite piggare föreläsare)

Kan även meddela att ?kiwi is back?! Hon är sitt matglada jag igen, det upptäckte jag igår när jag skulle äta äpple och jag kände hur hon bet efter mina fötter? men det är trevligt att veta att hon inte har ändrats och verkar trivas. Har även beställt en transportbur så jag är redo för nästa hemresa (när den nu blir?)

Planen för helgen är iallafall att försöka plugga ikapp lite så jag hamnar i fas igen (det är MATLABs fel att jag ligger efter?) men vi får se hur det går

Av Agnes - 8 september 2019 13:15

Nu är nollningen avslutad! Igår var det norrskensröjet som var en sittning med tema "barnens värld". Jobbigt tema, fantasilös som jag är klädde jag ut mig till ett barn med omatchande strumpor och batmantröja.... men det spelades disneymusik under hela sittningen så det gav pluspoäng. Jag hade tänkt försöka hinna göra klart min ovve och ha den men att sy för hand är svårare och tar längre tid än jag tänkte... men efter lite svordommar och några upprepningar har ovven iallafall gröna ärmar nu! Jag va till och med så ducktig att jag strök ärmarna innan jag sydde för att det skulle bli fint. (Hoppas mamma blir stolt över mig) Det som saknas nu är bara mitt namn och lite märken men det får nog vänta lite för nu drar allvaret igång. Jag har redan, på en vecka, hamnat efter i både matte och naturresurstekniken men tänker att jag nog kommer få lite rutin snart så det går nog bra och tack vare ett oväntat bra resultat i proppen (jag var bra på att gissa) har jag iallafall med mig två bonuspoäng till första mattetentan! (dom kommer nog behövas) 


Utöver skolan är väl allt helt okej. Jag har, som jag var rädd för, drabbats av nollesjukan... Man kunde höra hur den kom närmre och närmre för varje matteföreläsning då hostningarna tog över mer och mer i lektionssalen. Men jag kom relativt lindrigt undan, har haft huvudvärk och hostat i snart en vecka men har klart mig undan från febern. Som tur var var jag förberedd med både näsduckar och ipren hemma så med detta och kaffe/te har jag tagit mig igenom dagarna relativt bra. (somnade nästan på första naturresursteknikföreläsningen men det var på grund av att föreläsaren pratar vääääldit tråkigt i 1,5h om att vi använder upp jordens resurser, vem som helst hade kunnat somna av det)


Kiwi och katten har även haft ett litet möte. Katten är som sagt väldigt intresserad av mitt rum och försöker oftast smita in när jag går in eller ut genom dörren. Jag brukar oftast kunna blocka honom med ena foten (brukar ha händerna fulla) men denna gång var han snabb. Han tryckte sig in genom dörren före mig och sprang direkt fram och bokstavigt talat slängde sig över Kiwi... jag fick snabbt slänga bort det jag hade i händerna, dycka efter katten och slänga ut honom. Det slutade med att katten satt utanför och skrek lite och kiwi satt och tvättade sig. Trots denna händelse har Kiwi blivit mer och mer intresserad när jag går i dörren (tror inte hon har någon självbevarelsedrift), snart kommer jag ha mer problem när jag ska hålla katten ute och Kiwi inne samtidigt... Vi får se hur det går...

Av Agnes - 1 september 2019 18:58

Nu är nollningen i princip klar! har bara spex och norrskensröj kvar att bocka av innan jag kan kalla mig etta. Den senaste veckan har varit slitsam då det har varit aktiviteter hela eftermidagarna/kvällarna och sen matte varje morgon (jag har därför haft lite svårt att hinna med att blogga, har prioriterat mat och sömn). Jag är även rädd för att nollesjukan närmar sig då det har varit minst två personer hemma med feber de senaste dagarna men det är bara att hoppas att jag kan slippa bli smittad.


Sen den senaste uppdateringen har jag varit på ännu en sittning men den här gången var det finsittning så det var en intressant upplevelse. Massa regler att hålla koll på när det kom till bordsherre, bordsdam, hur man skålade mm

Men i övrigt har det varit mycket fokus på matte. Det är konstigt att man hinner glömma så mycket på endast en sommar... och på grund av all andra aktiviteter har jag inte pluggat riktigt lika mycket som jag borde... Meeeeen det kanske går jättebra iallafall (det är svarsalternativ så har ju 20% chans att gissa rätt och ibland är jag bra på att gissa) 


Idag har det varit lite lugnare, det var bio och ovveprovning så idag köpte jag min superfina, gråa ovve så nu är det bara att försöka hitta något grönt tyg till armarna och sen börja sätta fast "alla" mina märken mm. Vi får se när jag har tid (och orkar) åka in till stan... beror på hur jobbigt det blir att dra igång med plugget helt enkelt

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen


Skapa flashcards