Alla inlägg under april 2015

SM

Av Agnes - 22 april 2015 23:02

Hamnade på bild i tidningen efter SM i helgen (bild 1 och 7)

http://www.unt.se/sport/islas-flygare-tog-medalj-i-fyrishov-3685250.aspx


Det var en kul tävlingshelg, med mycket bra fäktning. För egen del kände jag mig inte helt på topp - lite otränad och ofokuserad, men det var kul att få köra en "riktig" tävling ändå. Jag lyckade också vinna över en tjej från landslaget i poulomgången (som slutade 2:a) vilket ju kändes bra. 

Av Agnes - 10 april 2015 19:20

Idag har vi varit på Skansen! Vackert väder och roliga djur gjorde att det blev en väldigt härlig dag! Vi hittade bland annat massa lemurer och och två små sengångarebebisar <3


Lemurer! Massa lemurer!!


En riktig soldyrkare....!


Den här bilden är ju bara för härlig! Vi vandrade omkring inne bland lemurerna och helt plötsligt var det en av dem som hoppade upp på Max axel (misstog honom för ett träd kanske?)! Väldigt gulligt par haha <3 

Sengångarbebisar!!! Så sjukt söta. Tydligen ville inte deras mamma ta hand om dem så djurskötarna fick mata dem med nappflaska <3

 


De hade ett varsitt gosedjur att krama på!


Vi hittade en vuxen sengångare också!! Upp och ned i ät träd. Med huvudet i en matskål. Awesome. 


Om nom nom nom.....NAAAAAAAAAAM!!!!


Av Agnes - 2 april 2015 12:03

Det blev en tävlingshelg som hette duga... Det var länge länge sen jag fäktade så mycket under så kort tid. Totalt blev det 4 poulomgångar, vilket motsvarar 20 matcher, plus 6 direktelimineringar på två ynka dagar.... mina stackars ben :( Trots det kändes det ändå väldigt kul att få tävla igen och fäktningen fungerade faktiskt förvånansvärt bra! I vissa matcher fäktade jag som en kratta, men vafan, det var ju trots allt typ 3 år sen jag tävlade ordentligt och jag lyckades få till några bra matcher också vilket kändes väldigt kul! Tillslut så lyckades jag, efter en jävla massa svett och tårar, ta mig till kvartsfinal! Där fick jag dock möta min tränare, Sofie, så där tog det slut. Men jag fick en liten egoboost och en spargris-elefant för mödan i alla fall! 


Här är en bild på mig och Max när vi försöker ladda om inför direkteliminering på lördagen. Klockan är typ 7 på kvällen och vi har varit i den jäkla fäkthallen i närmare 12 timmar - men vi hade det ganska bra ändå haha! 

 

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen


Skapa flashcards