Alla inlägg under april 2013

Av Agnes - 28 april 2013 15:28


Hahaha var bara tvungen att lägga upp den här! Personen i ena bollen (som har lite svårigheter med att komma upp, haha!, är Jocke). Jag hade mycket roligt. punkt. höhö


Jag fick Moa och Sofia att testa på det igår också! Fast Moa blev lite chicken efter att hon fastnat upp-och-ner i bollen (!!! HAHAHAHAHAAH!! med fötterna upp i luften! Haha ha ha). Testade även sumofotbollen och kuddkrig! Blev en tur på stan sen för att äta några, mycket mumsiga, cheescakes innan vi drog hem för uppladdning inför The Hives!!


Dom. Var. Bra. 

Avslutade med att hela publiken fick sätta sig på golvet medans sångaren kastade sig ut i en sittande crowdsurfing (finns en mycket fin, aningens oanständig bild från det på min facebook!). 

http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/481008_10200179608071891_717288099_n.jpg


Av Agnes - 24 april 2013 17:39

Efter en kämpig första-del-av-vecka, med massa inlämningsuppgifter och tråkiga föreläsningar, tyckte vi att vi förtjänade lite skoj - så det blev en tur till forsränningsfestivalen för lite after school!


Tog ett par öl (klockan 3 på eftermiddagen!) och sen lekte vi järnet! Dom hade lite allt möjligt - hoppborg, sumofotboll, stora, upplåsbara bollar som man kröp in i, segway, stapla backar och massa annat! Spräckte mina byxor - men det var det värt!

Här är lite bilder: 


       


Vi var också och kollade framstegen för dom som håller på att bygga sina flottar inför nästa veckas forsrännnig. Ska satsa på att vara med nästa år! 


Nu väntar jag på Theres som ska komma hit ikväll för lite filmmys! :)

Av Agnes - 19 april 2013 14:57

Var uppe ens sväng på stan förrut - tydligen har hela Fyrisån svämmat över! När jag skulle korsa ån möttes jag av en stor lastbil som lassade grus för att förhindra att vattnet åkte upp på vägarna, de hade också lagt ut sandsäckar som skydd. 

 

Som ni ser brukar det vara en bred brygga längs vattnet men den ligger numera under vattnet! Får se hur detta blir inför valborg då det är den årliga forsrännningen.... Börjar förresten tagga till inför valborg (som är sjukt stort här i Uppsala!) - hela nästa vecka kommer det att hållas en forsränningsfestival på skolområdet, med öltält, lekar och alla möjliga aktiviteter - ska bli riktigt skoj!


Dock måste jag hinna med att plugga mycket nästa vecka också - ska lämna in grejer i alla tre kurser jag läser under torsdag och fredag - så det är bara att kämpa på! Vi håller bland annat på med ett programmeringsprojekt (!!), vilket faktiskt är ganska roligt (när det funkar) och gårmycket bättre än förväntat, även om det fortfarande är svårt som skrutt!


Nu ska jag dra iväg och träna om en stund - idag blir det lite cirkelfys! Kom fram till att jag har tränat varje dag sedan i lördags (gym, skivstångsintervall, fäktning, cirkelfys, spinnning, fäktning, cirkelfys) - tror inte det är bra för mig (jag tappar mina byxor!!!!). Efter det här passet ska jag alla fall vila några dagar - åker hem imorgon för en snabbvisit hemma + tandläkarbesök på måndag!


Tjaaaaa 

Av Agnes - 15 april 2013 19:34

Tänkte att jag som variation inte tänkte skriva om en sport som börjar på h och involverar en tyngre version av en snusdosa! Istället tänkte jag berätta om min föreläsning idag när vi fick lära oss om de vanligaste orsakerna till brand i en personbil på en bensinstation.


  • Den allra vanligaste orsaken till brand är kanske inte så konstig, kollisioner.
  • Nummer två på listan är lite klantigare men fortfarande förståeligt, folk som kör iväg med slangen fast slangen fortfarande sitter kvar.
  • Som nummer tre på listan kommer personerna som kanske inte tänkte riktigt så långt, nämligen de som använde en tändare för att tina upp ett fastfruset tanklock.
  • Jag kommer inte ihåg vad nummer fyra var men säkert något tråkigt eftersom jag glömt bort det.
  • Nummer fem däremot, personer som inte vet hur man tankar/inte hittar tanklocket och därför öppnar motorhuven och försöker hitta lämpligt ställe att hälla bensin i (till exempel där det egentligen ska vara kylarvätska), det kommer att spruta bensin över i princip hela motorn och eftersom denna vanligtvis är varm finns det risk att det börjar brinna.

Det här bevisar bara en sak, det finns tydligen människor som kan mindre om bilar än mig!

Av Agnes - 14 april 2013 21:45

Hahahhaa, Moa! Du skriver bara om hockey!!!! 

Nerd! <3

Av Agnes - 14 april 2013 21:35

Jag är här! :D 


Har varit oförlåtligt dålig på att blogga, jag vet. Ska skärpa till mig! 

På sista tiden har jag dock varit upptagen med att skärpa till mig med andra saker - typ träna ordentligt, komma i tid till föreläsningar (och hålla mig vaken OCH försöka fatta vad sjutton det är vi håller på med) och äta mina dagliga grönsaker! Men nu börjar jag känna mig mer i fas...!


Idag har jag kompenserat nyttigheter med onyttigheter - tog långpromenad in till stan med Jocke där vi käkade FETASTE kina-buffén! Jag åt tills det sprutade friterade räkor, sushibitar och andra oidentifierbara objekt från alla håll och kanter! Sen drog vi till friskis och körde järnet - jag på skivstångsintervall-pass! Det gick riktigt bra faktiskt, trots träningsvärk (från veckans tidigare bedrifter), alla fall fram till konditionsdelen där det började kännas som att en hel del kinamat var på väg att smita från mig...


Nu ska jag (vi) äta kladdkaka och kolla på star wars! (ska försöka ta oss igenom alla 6 filmer!) 

Av Agnes - 14 april 2013 20:50

Ni börjar kanske tröttna på allt mitt hockeytjat men det här gick ju inte riktigt som planerat... Men! Skellefteå har lyckats vända ett 0-2 läge i matcher till 4-2 förut (mot just Luleå för två år sen) så varför skulle inte Luleå kunna göra det i år? Luleå spelade mycket bättre idag så jag hoppas fortfarande, om de bara kan vinna på tisdag kan det här fortfarande bli en riktigt spännande final.


Och så en sista sak för dagen. Vart håller Ida hus egentligen? Om ni tycker att jag är dålig på att blogga, vad är då inte hon?

Av Agnes - 14 april 2013 12:48

Jag lever fortfarande! Även om Luleå förlorade igår och det mer eller mindre sorgeperiod just nu =P Nej, riktigt så nördig har jag inte blivit än och dessutom har de chansen att ta revanch redan ikväll!


De ringde nyss från Ahlsell angående sommarjobb, tydligen tog jag mig igenom åtminstone en gallring för ett sommarjobb, woho! Sen kan nog det lilla faktum att jag inte har truckkort, inget traverskort och inga planer på att vilja arbeta kvar efter sommaren förstöra mina vidare chanser... Plus att jag inte riktigt var beredd på att genomföra en telefonintervju på en söndag och kanske inte lät jättetrevlig med snorig näsa och konstig hals. Jag har redan börjat planera för en lugn sommar utan jobb när jag kanske äntligen kan klara av min släpande tenta (och förhoppningsvis hinna med en massa segling om pappa och Björn kan lyckas få Gullefjun i flytbart skick).


Passade på att ta en promenad bort till Kvantum för att fylla på mitt förråd av nässpray, nässdukar och te, insåg halvvägs hem att jag nog egentligen inte orkade med den promenaden. Jag hatar att vara förkyld! Jag är inte så pass sjuk att jag kan ligga hemma hela dagarna men inte så pass frisk att jag orkar göra så mycket mer utan att knapra tabletter och missbruka nässpray, kan det inte bara bestämma sig för om det vill bryta ut eller gå över snart. Om inte annat så måste jag vara frisk på torsdag när jag ska stå och hoppa och skrika för att se till att Luleå vinner =)

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen


Skapa flashcards