Alla inlägg under april 2020

Av Agnes - 24 april 2020 20:43

Så, eftersom mamma tjatat ett tag är det kanske dags att ge en liten uppdatering om hur allt är nu i corona-tider och så. Än så länge har jag klarat mig undan att bli smittad och behöver ju därför inte vara helt instängd i min lilla lägenhet. Alex har börjat dra med mig till gymmet och nu, efter typ tre veckor, gör inte min kropp konstant ont efter varje pass! Jag känner mig dock väldigt dålig när jag står i h kämpar med mina 4kg hantlar brevid dom gigantiska muskulklumparna med hantlar på x-antal kg... Men ge mig några veckor till så kanske jag är en av dom. Har även börjat undra vem som styr musiken på morgonen i gymmet. På kvällarna spelar dom rock (dvs bra gym-musik) men för någon dag sedan va jag tvungen att gymma till en remixad version av "sommaren är kort"... kan bara säga att det är svårt att koncentrera sig på träningen med den låten på ganska hög volym i bakgrunden. Utöver det har inte så mycket hänt. Jag hade en dugga i mineralkunskap i torsdags. Man satt och kollade på små klipp där läraren visade upp olika stenar och så skulle man säga vad det va och jag blev godkänd! (Med ett poäng till godo till och med!) Nu ska jag börja plugga in olika bergarter istället för nästa dugga är om drygt en vecka, kanske ska försöka ha två poäng till godo den här gången...får se

Av Agnes - 3 april 2020 09:18

Det är konstigt hur roligt det kan vara att städa och så när man egentligen borde plugga. I förrgår var jag så uttråkad så jag till och med dammade av fönsterbrädorna. Tur att den här tentaPn snart är över. Skriver sista tentan idag (dom har varit så snälla så dom lagt en 1.5h lång tenta en fredageftermiddag... Tycker jag är lite taskigt men men) Sen får vi väl se hur resten av terminen ser ut, just nu verkar det som allt kommer vara på distans. Blir intressant hur dom löser geologin eftersom det nog blir lite svårt att kolla på stenar på distans? vi får se helt enkelt.

Vill även passa på att presentera två nya tillskott till min blommfamilj. Jag äger nu även en orkidé och en alovera och dom lever (än så länge...) Kolla va fint!

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen


Skapa flashcards